Inlägg från: Roisin Dubh |Visa alla inlägg
  • Roisin Dubh

Eurovision Song Contest-tråden!!

Kattii skrev 2006-05-21 00:18:24 följande:
    Roisin Dubh: Det e ju så det funkar tyvärr.. fast ändå, tycker carola förtjänade åtminstone en 12:a
    Det tyckte inte något av länderna som röstade och inte jag heller. Glad
    Om någon sa sig vara patologisk lögnare, skulle du då tro honom?
  • Roisin Dubh
    Tiltu skrev 2006-05-21 00:22:33 följande:
    **meya**: Cypern är ju halvgrekiskt, så de e ju inte så konstigt egentligen! Hur många finnar bor de inte i Sverige? KOlla på länderna som gav 12:er till Finland, (eller 8-12). tror ni inte att de bor en hel del rockare/metallare i dom länderna ?
    Öh? Ja men om det bor rockare/metallare i länderna är det u musiken de röstat på, inte landet!

Jag är svensk men inte sjutton känner jag mig tvungen att rösta på Carola för det, oavsett vilket land jag hade bott i.
  • Roisin Dubh

Det ska bli spännande att se nästa års festival. Det känns som om dörrarna har öppnats nu.

• Roisin Dubh
    mejram skrev 2006-05-21 00:34:15 följande:
    Bara nyfiken - i vilka länder lyssnar man mycket på rock??
    Tyskland och England t.ex. Glad
  • Roisin Dubh
    Apif la deuxième skrev 2006-05-21 00:36:07 följande:
    Hahaha nu har jag läst i några olika trådar om detta, och det är helt otroligt hur BITTRA vissa människor är över att sverige inte vann, eller chockade och arga över att finland klarad sig bra Bara för att Sverige gav 12 poäng till Finland måste ju inte finland ge detsamma till sverige? Carola var kass, hennes blick är dessutom tusen gånger mer skrämmande än lordis. Lordi blev anklagade för satansdyrkan men jag tror nog att om nån har kontakt med satan är det antagligen en guldfärgad kråka med vind i sin bruna "man"
  • Roisin Dubh
    Karra skrev 2006-05-21 00:39:38 följande:
    Melodifestivalen har ALLTID handlat om schlager och kommer för oss trogna fans alltid handla om schlager DÄRFÖR är besvikelsen STOR när en jävla hårdrocks låt går och vinner... Nä Carola var så otroligt bra och ägde scenen och var helt klart bäst och hon söng en schlager...

Lordi var betydligt närmare schlager än det mesta andra eurodiscotramset eller MTV-stuffet som deltog.
  • Roisin Dubh

Missisola, jag tror de allra flesta fattade vad du menade och inte tolkade det som något negativt. Glad

• Roisin Dubh

Jag hade två önskningar inför denna festival...

Att Lordi vann.Att Lordi åtminstone spöade CarolaBåda slog in!
  • Roisin Dubh
    Cheri skrev 2006-05-21 01:43:48 följande:
    Alltså min mamma som snart är 60 år och lyssnar på klassiskt typ Mozart o sånt där.. tyckte Lordi var jättebra!!! Vad säger det egentligen?
    Det säger att hon har bra smak!
  • Roisin Dubh

Hur många gånger ska ni lägga er egentligen? Flört

• Roisin Dubh
    Tellarose skrev 2006-05-21 20:35:07 följande:
    Jennie med ie skrev 2006-05-21 20:29:13 följande: Tellarose, vad var det som var äckligt och avskyvärt? Utseendet? Texten? Musikstilen? Pyrotekniken?

Utseendet framförallt, de har vänt och tagit bort stämpeln på Eurovison som ett famljeprogram, texten och musikstilen har jag inget emot och jag skulle förmodligen gilla låten om den dök upp i radion en dag utan att ha tagit omvägen via Eurovision. Musiken passar inte in i Eurovision (enligt mig skall påpekas), jag menar, hur positivt bemött hade t.ex. Carola blivit på en hårdrocksfestival?Nej, fy och ve, Finland som man annars haft bra tankar om borde skämmas!

Oj, så Lordi stod för de mest avskyvärda munderingarna i hela Eurovisionsfestivalens historia?

Då förstår jag inte vad alla halvnakna och juckande tjejer gör i detta "familjeprogram".
  • Roisin Dubh

Vad jag vet har det spelats både den ena och den andra musikstilen i tävlingen genom åren.
    Därför tycker jag det är dåligt att gnälla när det fören gångs skull är hårdrock med. Fot i munnnen

Varför skulle inte hårdrock "passa in" medan det tycks gå alldeles utmärkt med rap, opera, folkmusik, disco, funk osv.

Lägre än Glocalnet!

• Roisin Dubh

Tellarose,

Jo ja det är klart förstås...alla fina bikinibrudarna som skakar tuttarna medan de har en juckande kille i häcken tillhör såklart mer den gamla fina traditionen. Flört

Eller Abba med sin fullt...öh..."normala" outfit som inte alls var spejsad.

Veckans filosofiska fråga: www.familjeliv.se/Forum-5-74/m9575835.html
Svar på tråden Eurovision Song Contest-tråden!!