Inlägg från: babytrin |Visa alla inlägg
  • babytrin

Första löpet

Wolfhound: Precis.

Nu har min tik bara löpt en gång men jag satte inte på henne något tikskydd. Jag tvättar hellre bort fläckarna några ggr om dagen.. så mycket är det ju endå inte. Täckte över soffan också..

Precis som wolfhound skrev, behandla hunden som vanligt! Det är många hundar som bli mer pipiga när dom löper, mer sällskapsjuka också.

Och jag hade inte gett hunden magnesyl för detta!! Det kan va väldigt farligt att ge hundar läkemedel som inte är gjorda för dom. Magnesyl kan göra så att hunden får svåra magblödningar, dom kan till och med dö av det.

Har aldrig hört något om hundar som har fått "menskvärk" Men du kan ju alltid ringa veterinär för att lugna dig själv om du vill det

• babytrin

Hely:

OT

Jag har också blivit tipsad om magnesyl av min uppfödare (även fast hon visste vad som kan hända), när min hund fick på en söndag otroligt mycket smärta av växtvärk. Jag ringde veterinären och rådfrågade om det också, Hon sa att det var ok att ge någongång då och då, men ger man det under flera dagar så kan dom som sagt få (svåra) magblödningar. Ger man det ofta så kan det resultera i värre saker. På måndagen åkte vi in och fick rimadyl istället som är smärtstillande för hundar.

Så visst, magnesyl kan man ge. Men det är inte så bra, och det finns andra alternativ. Jag tycker att man ska va väldigt försiktig, och rådfråga veterinär innan man ger nått till sin hund.

Har tyvärr ingen länk, vet bara vad jag har hört av många kunniga människor.

• babytrin

Oj.. jag var lite sen med att skicka mitt

• babytrin

Hely: Jag har svarat i din gästbok

Svar på tråden Första löpet