• Anna 81

Tips på hur man hänger tavlor snyggt!

Hej alla!

Är det nån som har ett tips på nån hemsida där man kan få tips om hur man hänger flera tavlor snyggt på en vägg (typ fotovägg)?
    Knepig mening det där

• Svar på tråden Tips på hur man hänger tavlor snyggt!
  • Vargtass

Vet ingen hemsida men det är väl snyggast att placera dem tillsammans? Eller i små grupper. Läste om det i en heminredningstidning... Många gör ju felet att placera tavlor utspritt en här och en där.

• Anna 81

Jo, det var det jag tänkte. Att få ihop dem snyggt i en klunga liksom... Det är så läckert! Tack för svaret!

• Tintomara

Ett tips som jag såg i en inredningsbok var att man först lägger ut dem på golvet. Då kan man få en ganska bra bild av hur det kommer att se ut på väggen!

• tlw

puffar... vill också se på nån sida lite tips och så.

• Lilla näktergal

Om det gäller konst (då tänker jag inte på familjefoton) så se upp så att du inte hänger dom för högt, de ska hänga ganska lågt.

Är det stora tavlor (olika stora)så ska man hänga dom så att antingen under eller ovankant är i jämnhöjd.

Om det är foton på semestrar eller familj då är det snyggt att hänga dom i grupp och gärna med någon liggande och någon stående, hoppas du fattar vad jag menar!

Har tyvärr ingen bild att visa.

• ThisIsMe

Lägg ut tavlorna på golvet som någon annan skrev, då ser du bäst hur det blir. Du kan också klippa pappersark i samma storlekar som tavlorna att prova med på väggen, men då ser du bara hur det passar med storlekarna, inte färgerna. Prova båda förslagen!

• extremlängtan

har ett förslag i mitt galleri taget i vardagsrummet över soffan. har dem mer uppradade i köket. hör av dig om du vill jag ska lägga upp det fotot också

• izza29

använd ett laservattenpass, då kan det bara bli rakt o snyggt

Svar på tråden Tips på hur man hänger tavlor snyggt!