Dricker ni kaffe latte?
Har precis börjat dricka ca en latte om dagen. Är det farlig eller? Jag försöker sluta igen, men kanske lite skrämselpropagande skullle hjälpa:)
Har precis börjat dricka ca en latte om dagen. Är det farlig eller? Jag försöker sluta igen, men kanske lite skrämselpropagande skullle hjälpa:)
jag drack kaffe latte under hela min graviditet. Dom säger väl att det är ok med tre-fyra koppar om dagen? Så mycket kaffe är det ju inte i en latte heller
Jag dricker två koppar kaffelatte/dag. Max 3 koppar kaffe är ju vad som rekomenderas och latten innehåller ju en hel del mjölk också.
Sen är det ju ganska fett och inte nyttigt för den skull, men i måttlig mängd skadar det ju inte bebisen iaf.
pemi
jag dricker en latte när jag blir sugen på det.
Dock händer det inte så ofta.
Innan jag blev gravid drack jag 2-3 koppar med latte om dagen, men i nästan samma stund som jag blev gravid tappade jag fullständigt suget för all sorts kaffe
Drick på du! Det är bara här i USA som dom e hysse med kaffe. Jag dricker en latte då och då och med sonen drack jag kaffe nästan varje dag. Ochhan blev bra han med!
jag dricker latte om jag är sugen på det.. och te och kaffe utan mjölk med.. det är väl inte din basdryck? alltså det enda du dricker..
Jag tycker att det verkar vara väldigt mycket skrämselpropaganda för allt möjligt..
Vart har kvinnors sunda förnuft tagit vägen?
Lycka till med magen!! och kom ihåg;
"en latte om dagen gör bebben glad i magen" : )
(lite skämt också)
Nä det är nog inte så farligt men 1-2 koppar om dan men du man kan ju få den koffeinfri oxå för det är ju koffeinets påverkan på fostret som det pratas om...att ju mer koffein ju mer blir bebben stressad.
Jag dricker vanligt kaffe. Men jag är sugen på att veta vad kaffe latte är =) är det vanligt kaffe med mkt mjölk eller?
missFreckles: Det är 1/3 espresso och 2/3 skummad, värmd mjölk..
mmm det lät gott =)
inga problem för dig att dricka kaffe, 3-4 koppar är det rekomenderat kram
klart man kan drick latte-bara man begränsar sej lite till max 3 koppar/dag! jag levde på kaffe innan men nu blir det aldrig mer än 2 koppar/dag!
Jag märkte i början av grav. att jag fick ont i magen varje gång jag drack kaffe, så nu får jag klara mig utan. Dricker svagt te med mycket mjölk vid fikadags istället.
Varför ska du sluta dricka en kaffe latte om dagen?
Håller med Snusadus: Vart har kvinnors sunda förnuft tagit vägen?
Drick på! Jag dricker när suget kommer på, kanske 3-4 latte i veckan. Gott!
Jag dricker 1-2 koppar kaffe om dagen! Är jag sugen så tar jag annars inte! Kroppen säger i från!
Jag är en riktig kaffe kärring dricker minst två koppar om dagen, hellst på morgonen
Men oftast blir det 3-4.
jag dricker MYCKET mer när jag inte är gravid!
Har haft otroligt svårt att skära ner på kaffet sen jag blev gravid, dricker nog lite mer än man bör. De första tolv veckorna drack jag inte kaffe alls (kräktes av bara lukten), men efter det har jag varit mer sugen än nånsin. Ogravid drack jag kanske fem-sex koppar om dan, nu blir det tre (något större...)
Jag dricker faktiskt mer kaffe nu när jag är gravid än innan. Första veckorna kunde jag dock inte dricka något kaffe alls...