• malincha

Babybok - pärm?

Har gått runt och letat efter en babybok (ni vet sån man skriver om bebin i) med pärmfunktion!!! Alltås inte inbunden! Kan vara kul att sätta in egna blad...
    Inser ju att jag kan köpa en vanlig fotopärm men jag vill ha lite text att gå efter och lägga till lite själv.
    Hittar ingenstans!!!!
    HJÄLP!!

• Svar på tråden Babybok - pärm?
  • Lioness

Hej!

www.smabarnsutveckling.se/ har dels bra böcker om utvecklingen hos barn men även ett minnesalbum där man får ett utskick i månaden med papper som man kan fylla i. Allt från tiden innan, hur mamma o pappa träffades, förlossningen, första tanden m.m.
    Man är inte tvungen att köpa böckerna utan kan köpa alla minnesbladen på en gång!

Jag har en sån pärm där jag även sätter in egna papper och bilder!

Rekomenderas varmt!

Lioness

• roha

Lioness...

Va roligt det verkade!
    Jag hittade dock ingen pärm på hemsidan...
    Är det vanliga A4 format så man kan köpa vilken pärm som helst???

• Lioness

Klicka på texten i den gröna rutan till höger och sen på nästa sida på "Minnesalbum och minnesblad" så får du mer information.

Pärmen är en vanlig A4 pärm fast lite finare förstås! *ler*

Säg till om du vill veta mer!

Lioness

• roha

Tack för hjälpen...men jag hittar fortfarande ingen pärm...bara bladen...
    E det jag som e trög??

• Lioness

Aha, okej...!
    Nej då, du e inte trög! Snarare jag som inte fatta vad du menade...! *ler*

Mitt tips är nog att maila och fråga! Borde inte vara några problem att få med en pärm om du ändå köper minnesblad, men jag kan inte lova, jobbar ju inte där... ! *ler*

Lioness

• roha

Okej!

Tack ska du ha...ska maila dom på en gång!

• TessaS

Hej!

Nu vet jag inte var du bor... men i Gbg finns Papeterie i Nordstan...
    Hittade deras hemsida www.papeterie.se men den funkar inte för mig just nu i alla fall...
    (sitter på jobbet och vi är spärrade för lite allt möjligt...)

DÄR har de i alla fall gulliga böcker på längden och tvären. Inte bara "de gamla vanliga" utan jag har sett en "Mormor och jag", "Min lillasyster och jag" och liknanade. Hur fräckt som helst!!

• längtans tider

Jag köpte en jättefin pärm på akademibikhandeln!
    En ljusblå med små nallebjörnar på, som man kan sätta ett kort på framsidan med bebisen! =) så var det en massa tomma sidor i den hur ska jag förklara.. det är såna blad som det var i bokmärksalbumen när man var liten! där man kan sätta in foton och sådär. den var inte särskilt dyr, och jättefin! :)
    Och så köpte jag blad till den på Claes ohlson! De hade ett set med kort för bebisens första år! kostade typ 30 kr för 12 ark, plus 5 tomma, vita där man kan skriva/rita själv! så jag fyndade riktigt den dan! :) så kan man ju som sagt fylla på själv med saker, eftersom det är en pärm! (fast mycket finare)

• längtans tider

"De hade ett set med kort för bebisens första år!" skrev jag..
    men det ska ju stå ett set med blad!

• Haley

TessaS: Är du säker på att du stavat rätt? JAg kommer inte heller in på sidan.

• TessaS

Haley
    Jag klippte och klistrade från Eniro... de har kanske problem hos sig...?

Det är ialla fall ett ställe som jag kommer att gå in och frossa på snart!!

• Heather

Jag har TVÅ olika "min första bok"-PÄRMAR! En grönglittrig, står "När jag var rikigt liten" på, som jag köpte på Åhléns (dock på rea så finns kanske inte längre kvar - kolla!) den andra köpte jag i en baby/barnbutik i Kungsbacka (kanske var det Babyproffsen) en vit lite mer tjejjig som man kan fylla i info upp tills att barnet är typ 6-7 år!
    Båda köpa under sommarn/hösten -05!
    Båda är alltså PÄRMAR med färdigtryckta blad där man fyller i info och där man sen kan sätta i EGNA BLAD men foton eller liknande.

Lycka till i letandet!

Svar på tråden Babybok - pärm?