• Venus

2001 års modell - Barn födda 2001

Hej alla föräldrar till underbara flickor och pojkar födda år 2001.

Här samlas vi och pratar om allt som våra underbara, kreativa, fantastiska, påhittiga, snälla, gosiga, envisa, frågvisa barn hittar på.

Det är inte lätt att vara född år 2001, det är en stor förändring att vara 4 år och fylla 5.
    Mycket händer i deras liv och nu när värmen har kommit så kommer allt spring i benen på de härliga 2001 modellerna.

Det är heller inte alltid det lättaste att vara förälder till ett barn av årsmodell 2001.
    Så behöver du prata av dig, skrika av dig eller rent av bara läsa om andras strategiska beslut när det kommer till dessa barn så finns vi här.
    Klart vi finns här även för de roliga stunderna, de härliga stunderna, de mysiga stunderna. Det är ju dessa vi lever för varje dag.

VÄLKOMMEN IN!!!

De 2 senaste trådarna om våra 2001:or
    Barn födda 01???
    Födda år 2001

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-19 17:00:47:
    Här kommer den nya tråden
    www.familjeliv.se/Forum-3-169/m11692195.html
  • Svar på tråden 2001 års modell - Barn födda 2001
  • Valkyriia

lägger till denna.. Min vilding har totalt gått upp i nån fas, hon har börjat ta åt ssej allt mkt mer som man säger och hennes humör ändras därefter, får hon itn esom hon vill så har hon börjat ta till tårarna, och när hon märker att det inte funkar så blir hon arg/sur i stället o klampar som en elefant i trappan och smäller i sin dörr.. för att sen öppna den o skrika åt oss att vi är elaka och att hon inte tänker vara vår prinsessa igen.. aldrig någonsin.. Har precis blivit storasyster med.. och hon är mer mamma åt denna lilla docka än vad jag är. hehe. Överallt där minstingen är så finns hon och ska plocka mysa o gosa. (Oerhört känslosam blir mamma när jag ser dem i hop) Är väldigt dominant av sig och vill bestämma och har alltid varit sån, även som bebis. fast jag har sett att hon lagt till nyanser av oskerhet i sitt betende, märks tyligt på hennes rörelser (vrider o vänder händerna) varför hon börjat med det vet jag inte.. Men antar att hon börjat bli mer medveten om att det faktiskt finns andra som bestämmer här..
    När det kommer till kläder.. AMAGAD! Hon vill bestämma det oxå.. givetvis! Men Lila e favoritkläderna. Och Jeans. Ijnga tights här inte.. för de gillar hon inte hehe.. Eller ja.. vissa går bra, hon har ett par turkosa med en snigel på.. och de går bra.. Men så länge kläderna e Lila eller ljusrosa (Mörk funkar inte) så e hon helnöjd.

• Venus
    Hej hej
    Ja, det låter som du har en tjej med en väldigt stark egen vilja
    Visst är de härliga ändå när de håller på, ibland kan jag knappt hålla mig för skratt när min tjej "exploderar" över något som för mig är obetydligt men betyder heeeeeela vääääärlden för henne
  • Valkyriia

hehe som här.Hela världen verkar rasa när det inte går hennes väg här :P

• Venus

Haha, jupps den gick under alldeles nyss

Dotra mi fick för sig att hon skulle välja glas till middagen först även om jag sagt att det var lillebrors tur idag. Hon valde ändå och lillebror valde självklart samma glas
    In på sitt rum med värsta farten och skrika en stund, nu sitter hon här o snyftar

Nu vart hon lugn i alla fall Pappa kom med pizzan

• familyfour

Ja de där gråtattackerna känner jag igen...Min 04:a kan börja stortjuta för en helt banal liten småsak som om det vore världens undergång...Till exempel om man lyckats hälla upp ett glas gul saft när han i själva verket i sin hjärna hade tänkt på ett glas med röd saft fast bara bett om ettglas saft utan att säga typ hallon eller apelsin...Det är som att han tror att man ska vara tankeläsare.

• familyfour

Men oftast kommer dessa gråtattacker när det varit en lång dag på dagis och så...Så i bland tror jag han gråter för helt andra saker än det som utlöste gråten för stunden.

• Alison

Då är det inte bara mitt modefreak då Ett tag trodde de på dagis att det var deras "fel", då de påpekade att hon hade fina kläder och att hon var fin i håret m.m. Men så är ju alla om alla barn.

Jag tror inte Alice gillar jeans då de är lite styvare och därför inte lika sköna. Hon har ett par mjukisbyxor i jeansfärg och de funkar ibland. Men helst ska det vara rosa tights, eller turkosa...

Alla är så egoistiska, det är bara jag som tänker på mig!
  • Venus

Min dotter vill helst ha rosa eller lila Och tights då, självklart Mjuka kläder.
    O gärna kjol över byxor, och alla kläder måste ha samma färg De måste ju matcha
    Skorna, jackan o kepsen är väl undantaget

• Alison

Jo men visst är det supersnyggt med:
    ljusrosa tights
    ljusrosa linne (instoppat förstås)
    ljusrosa kofta
    vit/rosa springskor
    rosa hårsnoddar och
    rosa trosor

varför inte lite vitt? turkost? svart?....

Alla är så egoistiska, det är bara jag som tänker på mig!
Svar på tråden 2001 års modell - Barn födda 2001