zzzzol skrev 2006-07-04 21:54:54 följande:
Ja, jag är adopetard inom sverige. Och ja, min biologiska mamma har bott på samma ställe som jag. Det kan ju hända att det har ändrat sig under årens gång hur det får gå till, det vet jag inget om.Nej, det kanske inte skulle hända mitt barn om jag nu adopeterade.
Nej, det är ju just det, att även om man själv har haft det jobbigt, oavsett om man är adopterad eller ej så behöver ju det inte innebära att det automatiskt blir så för ens eget barn! Tycker man aldrig ska säga aldrig för man vet ju inte. Många av de som svarat här i tråden som sagt att nej, jag skulle aldrig adoptera ett barn de har biologiska barn. Man vet ju inte hur man tänkt om man inte hade kunnat få barn, eller hur?
Kanske hör det till ovanligheterna att som vi, valt bort hjälp för att få biologiska barn, jag vet inte, men det spelar ingen roll. Det gör ju inte oss till bättre människor bara för att vi väljer att adoptera. Alla som adopterar väljer ju det, likadant som jag hoppas att de flesta som får biologiska barn väljer att bli föräldrar och inte blir det av misstag. Att bli förälder, oavsett om de är på biologisk väg eller via adoption är ett stort beslut, det är på livstid man blir förälder och det är det största valet man gör i livet, tycker jag!