Inlägg från: Dino78 |Visa alla inlägg
  • Dino78

Bambi är...

Av anledning till att jag diskuterade Bambi med en kompis som trodde en helt annan sak än mig. Vill se om fler har olika meningar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-22 10:21:45:
    Testar bara uppdateringsfunktionen om den blivit bättre!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-22 17:14:55:
    Med Bambi menas DISNEYS FILMFIGUR.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bambi är...
  • Dino78

Då rättar jag...hjort ska det vara. MNin kompis var helt övertygad om att det var rådjur, hon trodde även HONA. Jag sa hjort och hane och hon tyckte jag var helpuckad

• Dino78

Det ser ut som ett rådjur, men föräldrarna är ju hjortar Så såvida han inte är adopterad så

• Dino78

SuperMia1980 - Han är inget rådjur, han är en hjort. Står fel i boken i såna fall Faktiskt, för han är en hjort.

• Dino78

SuperMia1980 - Sist jag läste på om biologi så är avkomman av samma art som föräldrarna. Och eftersom mamma och pappa är hjortar så är alltså även Bambi en hjort.
    Det är en väldigt vanlig missuppfattning att Bambi är ett rådjur, så vanlig att det till och med tas alltså skrivs fel i Disney-böcker. För han är en hjort.

I Disneys film om Bambi står det iaf rätt, där står det "ung hjortkalv".

Så ja, TRE böcker har fel

• Dino78

Talar om filmen nu, inte originalboken. Det borde jag kankse lägga till som uppdatering, ska göra det. För i boken är det ett rådjur men Disney gjorde om det till en hjort för att rådjur inte finns där.
    Men den Bambi som vi känner till är alltså en hjort, men läser man boken så ja, då är det ett rådjur!

Svar på tråden Bambi är...