Inlägg från: Anonym (umgänge) |Visa alla inlägg
  • Anonym (umgänge)

vad ingår i pappans umgängesrätt

vilka "rättigheter" har en pappa som inte träffat sitt barn tidigare men nu vill ha kontakt med barnet, har inte delad vårdnad.. jag har hört om varannan helg och nån vecka på sommaren stämmer det..har en pappa "rätt" till om pappan och barnet lär känna varandra??

Vad innebär umgängesrätt.

• Svar på tråden vad ingår i pappans umgängesrätt
  • Anonym (umgänge)

jo självklart har barnet rätt till sina föräldrar och inte tvärtom men jag undrade om mamman motsätter sig vad pappan då kan räkna med att kunna "kräva".

• Anonym (umgänge)

vi kan tyvärr inte enas om gensamvårdnad... om mamma inte går med om gemensam vårdnad så kan väll pappan inte kräva att få det?

• Anonym (umgänge)

Men ahr en papap som tidigare inte haft umgänge md barnet och först 2 år senare visat sitt intresse och vill "lära känna barnet och ta sitt ansvar" någon chans att få umgänge och dessutom gemensamvårdnad.

• Anonym (umgänge)

Nej pappan har inte gjort något brottsligt, han är inte kriminell,inte dömd för något osv. Han lever med sin nuvarande kvinna långt bort från mig. Pappan fick först efter 1 år att han var pappa till barnet, jag levde med en man som trodde han var pappa till barnet. Jag har haft barnet som "mitt" och det känner ju inte pappan. Jag mår nu psykiskt dåligt och har flyttat ifrån mannen som trodde han var pappa till barnet. Nu vill den biologiska pappan lära känna barnet. Jag har i perioder inte kunnat ta hand om mitt barn själv på grund av att jag mått så dåligt, socialen har varit inkopplad, jag är rädd att pappan kan använda det emot mig.

• Anonym (umgänge)

jag vill inte gärna ge pappan gemensamvårdnad. Jag har sökt hjälp för att jag mår dåligt och jag tycker att det går ganska bra, jag har gått 2 år i terapi. jag hoppas på att må bättre innan vitern. just nu kan jaginte ta hand om mitt barn och det är familjehemsplacerat. Pappan vill lära känna barnet och ha det hos sig medan jag mår dåligt men det vill inte jag. Jag tycker pappan bor för långt bort från mig.

Svar på tråden vad ingår i pappans umgängesrätt