• Anonym

Skulle Du ensam gå på släktfest, dop, konfirmation etc (din partners släkt) om han/hon inte kan följa med?

Frågan lyder som ovan; skulle Du ensam gå på släktfest, dop, konfirmation etc (din partners släkt) om han/hon inte kan följa med?

Hur bra känner du din partners släkt, hur mycket umgås ni?

Bara undrar och är nyfiken eftersom jag "tvingas" fira en konfirmation som jag inte har lust med, vill ha en dag då det är lugn och ro. Men icke, jag ska fira sambos kusin som jag har träffat 5-6 ggr! Undrar hur ni andra skulle göra...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-19 23:19:52:
    Det är dessutom ca 5 mil att köra!

• Svar på tråden Skulle Du ensam gå på släktfest, dop, konfirmation etc (din partners släkt) om han/hon inte kan följa med?
  • Vombell

Skulle ALDRIG gå på en släktträff på min mans sida om han inte ville/kunde följa med! (Om jag inte ville förstås)

• iolanthe

Hur länge har ni varit tillsammans då? I början skulle jag inte gjort det, men nu efter 10 år så skulle jag gå utan tvekan. Hans familj är min familj också.

• Grannen

Vi träffas så ofta att jag känner att jag bör åka om det är ngt, fast då samåker jag med svärmor/svärfar. Åkte inte i början om han inte kunde. Om jag inte vill åka med är det ok men då får man ha en bra ursäkt.

• Betty Boop

Om sambon inte kunde så skulle jag nog gå om firandet gällde någon i hans närmaste familj typ föräldrar, syskon, syskonbarn (han har bara ett), men inte annars.

Varför måste du gå om inte sambon kan?

• Anonym

Vombell
    Tack för ditt svar! Det känns som att han tycker att jag är bångstyrig! Har verkligen ingen lust. Jag vet att han aldrig skulle åka ensam skulle inte tvinga honom. Han sa att hans moster alltid har varit på deras konfirmationer etc och då ska jag vara där och fira hans kusin som jag inte känner.

• Clavi

Klart jag skulle. Jag och min partner sitter nte ihop i höften! Men bara om jag hade lust!

• S vali s

Självklart skulle jag gå på en släktfest, konfirmation, dop osv. på min mans sida även om han hade förhinder av den enkla anledningen att jag har superbra kontakt med hans sida av släkten och alltid känt mig omtyckt, accepterad och omhändertagen av dom.
    Kort sagt, makens släkt känns lika naturlig och nära som min del av släkten gör

Självklart skulle jag resonera annorlundare om våran kontakt sett ut på ett annat sätt, jag skulle aldrig gå om jag kände mig "tvungen" och hellre hade gjort något annat.

• Hädvigg

Det beror på hur väl jag känner dem. Jag skulle inte gå om det inte kändes helt bekvämt för mig.

• Nattönskan

Ja det skulle jag kunna göra, men det blir lite andra band när man har barn om det bara var han och jag skulle jag kanske dra mig lite, även fast jag säkert skulle vara välkommen ändå

• Nattönskan

oj läste bara övre. Han måste respektera om du inte vill gå! han ska inte tvinga dig eller få dig att få dåligt samvete. Det är trotts allt inte din kusin, lycka till och stå på dig.
    Ha en härlig dag alldeles för dig själv

Svar på tråden Skulle Du ensam gå på släktfest, dop, konfirmation etc (din partners släkt) om han/hon inte kan följa med?