Lordi vann!
Och maken sitter med ett lyckligt flin
Vann rätt låt i år?
Och maken sitter med ett lyckligt flin
Vann rätt låt i år?
Celinda, det ä bara Sverige som kallar det schlager - alltså bara i Sverige vi envisas med att rösta fram trista schlagerdängor när resten av Europa fattat att det går ut på att skicka dit en bra LÅT, inte nödvändigtvis en schlager. Visste du inte det? Det ÄR en vanlig sångtävling.
Celinda
Det är ingen schlagertävling.
Song Contest betyder för mig "sångtävling". Inte schlager. För isf skulle väl de flesta låtar inte platsa för numer är det ju få låtar som är "schlagers"......
Den svenska uttagningen heter väl Melodifestivalen? Inte Schlagerfestivalen.
Ja helt klart den bästa låten som vann.. mest skit i år..
äntligen märks de att de är en ny generation på gång =)
Heja Lordi
EKJ76, haha, du har din smak när det gäller "musik" o jag har min. Men fortfarande inget svar på vad som definierar en "vanlig sångtävling"? Väldigt konstigt begrepp nämligen.
Detta är lika typiskt för liberalsamhället som att man ska göra allt könlöst!
Lola: det har alltid varit en schlagertävling. Tills alldeles nyligen. Och förändring är inte alltid bra...men det kan tänkas att det behövde röras om i grytan. Synd bara att folk inte förstår sig på bra musik nuförtiden, utan att rekvisitan har större betydelse än vad som kommer ur munnarna på de s.k. "artisterna"!
Men ni tyckte förstås att Sveriges bidrag förra året var bra också? "Las Vegas"? Eller att Ukrainas låt som vann 2004 var helt suveränt??
Kul för Finland!! Ska ju vara deras tur nån gång! Även om jag inte tycker att låten var särskilt bra. Men kul att det kan vara något annorlunda någon gång! GRATTIS Finland!!
Rätt låt vann!
Sverige kanske hade haft en chans om vi hade skickat en bra artist istället för flickidolen Carola.
Celinda, nej, förändringar är inte alltid bra, men att gå från schlager- till melodifestival var en väldigt bra förändring. Synd bara att det inte skedde tidigare!
"Synd bara att folk inte förstår sig på bra musik nuförtiden, utan att rekvisitan har större betydelse än vad som kommer ur munnarna på de s.k. "artisterna"!"
"Folk"..."Folket" hade nog kunnat blunda o ändå kommit fram till samma beslut.
Las Vegas-låten tyckte jag var skitdålig. Ukrainas låt minns jag inte ens. Gruppen Lordi kommer jag aldrig att glömma.
Smultron och glass: Jaa, vi kanske hade haft lika bra chans som förra året, när vi bidrog med Martin o Las Vegas?! Oooouuuuh, piiinsaaaamt!
För övrigt, är "Eurovisionsschlagerfestivalen" ett ord ni inte hört förut?? För så översätts nämligen Eurovision Song Contest, för er som inte visste. Därför förknippas det med schlager. Det har alltid hetat så. Och när jag tittar på det, är det just schlager jag förväntar mig. Så har det ju varit alla andra år, men nu har det blitt så mycket politik o pengar i det hela, så det är på väg att spåra ur - som det mesta gör!
Men nej, rätt låt vann inte, för det var ingen musik, det var skrån o skräl.
HAhahaha , j'vligt roligt att Finland vann, kan ju inte annat än å bli lycklig för deras skull.
Låten var väl inte så mycket hårdrock i mina öron utan mer än trallvänlig rocksång
men roligt det var det!!!!!!
*Heja FINLAND!!!* kan inte annat än å hålla med Lola att detta kommer jag aldrig att glömma
"För övrigt, är "Eurovisionsschlagerfestivalen" ett ord ni inte hört förut?? För så översätts nämligen Eurovision Song Contest, för er som inte visste."
Det är ju inte vårat fel att det inte översätts korrekt.