Inlägg från: bebbelängtan77 |Visa alla inlägg
  • bebbelängtan77

Röda utslag ? Hjälp

min hund har senaste dagarna kliat sej tokig. tycker synd om honom. Han kliar och biter sej om vartannat.

trodde först han var torr av allt simmande men hittade ikväll utslag. Var som röda små bulor på skinnet?

typiskt att det är helg och man inte kan rådfråga nån?
    Nån som har nåt tips? *tacksam*

/ Linda

• Svar på tråden Röda utslag ? Hjälp
  • bebbelängtan77

tack för era svar. Varför får aldrig vår hund vara frisk *ledsen*

Vi har tittat igen. Huden är inte så torr.
    Kommit fler "bulor" under natten( nu på nosen) och han har kliat sej hela natten konstant? orolig över han.

inte likt honom. han har inte varit i kontakt med andra hundar eller sprungit så mycket i skogen.

Skabb eller löss. Kan de få det av att rulla sej på ett ställe där ex en skabbräv legat?

Får ta kontakt med en vetrinäri morron.

Tack/ Linda

• bebbelängtan77

tack Giz

Han är ju mycket ute med oss i skogen och rullar sej här och var. han brukar råka ut för det mesta våran vovve.

Knott bett tror ja inte då det är stora områden( bulor) och på så många ställen.

vattenloppor har jag aldrig hört om?

• bebbelängtan77

är svårt att veta om det är akut eller om man ska avvakta. De brukar vara griniga om man ringer på jour.

Vad är furunkulos? Låter inge bra.

• bebbelängtan77

han är en Flatcoated retriever.

Blir så snabbt orolig att det är symtom på en tumör. Min fanatsi som springer i väg

• bebbelängtan77

hejsan!

tack för alla era svar, glad för dem.

Varit till vetrinär idag och hon kunde inte säga med säkerhet vad det är.

Kunde inte utesluta rävskabb men han hade inte alla symtom för dem heller. fick en spruta ifall att samt en antinbiotika kur för ett sår på ett område som inte såg bra ut.

Hoppas att det ska ge med sej nu, han har haft all otur denna vovve som man bara kan ha.

kram Linda

Svar på tråden Röda utslag ? Hjälp