• Kathy1

Stockholm aprilbebisar -06

Jag tog mig friheten att öppna vår fortsättningstråd
    Vi vet ju att det hänger mammor med barn födda även i mars och maj här, alla ska känna sig välkomna oavsett rubriken, ni vet vilka ni är

Här kan vi fortsätta prata om ditt och datt och stötta varandra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 08:24:58:
    www.familjeliv.se/Forum-2-15/m9166506.html
  • Svar på tråden Stockholm aprilbebisar -06
  • mama06

Halloj!

Ny tråd också, vad fort det går

Ska snart åka till centralen, jag och leon ska åka tåg hem till K-d. Det blir spännande, hoppas att han är lika snäll som vanligt, skönt att man iallafall kan vara uppe och gå om han börjar skrika.

Orkade inte se schlagern igår, men hur kunde Findland vinna???

Får nog lite mer tid att läsa ikapp och skriva nu i veckan när man är hemma och får massor av hjälp, Ciao

• julibarn

Kul med ny tråd

Lillen ligger och sussar så sött, så nu måste jag passa på att duscha och fixa lite.

Ha det!

• Söderkakan

Detta mitt inlägg "blev kvar" på andra tråden tror jag..inte jätteviktigt men ändå

"Hej, har inte alls hunnit läsa ikapp (ligger typ på i förrgår), men vill kommentera lite:

Ang. amningsnapp; vi använder också det för det mesta - funkar så sjukt bra, hon suger jättemycket, det bara flödar, och hon får lätt tag. Försöker pröva utan då och då men då är det alltid en liten kamp. Önskar man bara kunde köra på, men alla BM säger hela tiden att jag måste vänja mig av med den, ska bar användas under begränsad tid! Varför? Tydligen kan det leda till att brösten inte mjölkas ur ordentligt och därmed orsaka mjölkstockning ?? Någon annans BM som sagt något om detta? Vad säger de på amningshjälpen, ni som haft kontakt med dem? Vafan, man kan ju inte vara perfekt i allt!! Hon får ju mat!

Jazz - vänta gärna med champagnepicnic tills alla, även de sista, i tråden har hunnit "ut i verkligheten" igen efter förlossningen, så alla har en chans att vara med !"

• Annika23

Men hallå vi har ju glömt Humlan=)

hon har ju inte fått änn!?

Mama06 håller med dig.. kan inte heller fatta hur Findland kunde vinna....

Så dom såg ut*

vill inte jag möta i en mörk gränd i varjefall!

• Annika23

S-kakan

Jag har då i varjefall inte hört något sådant från bm

men jag använder heller inte sådan napp?!
    Så det har inte kommit på fråga...

E det e bra o bekvämt sätt för dig..Varför???? ändra det då

kram annika

• Qliana

jag har amningsnapp - funkar bra, men är meckigt. Till mig sa BM att jag kan börja träna bort den när A är 4 veckor.

en kompis till mig hade nappen hela amningen på sitt första barn - på det andra ett par veckor.

• Söderkakan

Juste med ny tråd!

Har precis haft kompis med tvååring här. L sov genom hela besöket, vilket de tyckte var tråkigt och jag tyckte var superskönt! Nu ammar jag vid datorn..

Om amning; gör det gärna för hennes skull och för att det ska vara såååå bra, men inte tycker jag själv att det är så värst roligt. Praktiskt och billigt, ja, men också j*vligt tidskrävande, slabbigt och lite meckigt.

Vi pratade faktiskt igår kväll om att om ca 1-2 veckor se om vi kan börja byta ut något mål om dagen (eller natten!) mot ersättning på flaska. Vill gärna att hon ska acceptera både och, så sambon kan delta lite mer aktivt även i matningen ibland. Känner inte att pumpning är något alternativ (utom möjligen för att befria mina bröst från mjölk) då det troligen drar upp produktionen ytterligare om jag ska pumpa ut det hon äter när jag inte ammar. Då kan jag lika gärna amma hela tiden! Känner folk som blandar och det verkar fungera så himla bra! Också för att pappan kan vara en mycket större del, dra iväg själv med barnet osv..

• Söderkakan

Sindy - jo, L ligger också i någon form av "mjölkkoma" efter varje bröst och ler och nästan skrattar ibland, samt himlar med ögonen. Ser oerhört roligt ut ! Svårt att tro att det inte beror på välmående, men de säger ju att det bara är reflexer...

Svar på tråden Stockholm aprilbebisar -06