Hej!
Nu är operationen över!!!!
Det va då inte trevligt, men annars så gick allt bra.
Nedsövningen va ju inte så kul, jag gick in med honom till op, Filip somnade i min famn, efter lite grin, sen bar ja honom till op-bordet.
Väntan va ju jobbigaste, inte för att det var nån avancerad operation, men det är just sövningen som är mindre skoj.
Sen när Filip legade på uppvaket så var han redan vaken då vi kom ner, men han var inte på bra humör, han va rent ut sagt galen..
Men sköterskan förklarade att nästan ALLA barn var så när dom just hade vaknat, eller vaken o vaken, han var väl halv vaken o sen groggy på de. Åsså kan dom ju inte fokusera blicken, han bara stirrade rakt fram.
Men han skrek o snurrade 330 varv i sängen, sköterskorna + jag o Filips pappa fick hålla i honom.. å det pågick i ca 30-40 minuter.
Dom blir ju sååååå himla starka dom små.. man kan inte tro att dom har sån styrka, men jooooo, det fick vi veta idag!
Sen fick vi vara kvar på öronmottagningen 1½ timme ungefär, se så att Filip mådde bra efter narkosen o sen vänta på läkaren som opererade honom...
Allt hade gått bra, som tur var!
Å nu är vi hemma, han mår väl bra, men är ganska så trött.
Övertrött eller vad man ska säga, han är JÄTTE trött, men vill INTE/kan inte sova!!! Han slocknar väl snart.. få sova en stund iallafall!
Han ska till Sunderbyns sjukhus om ca 3 månader för hörselkontroll, sen om ett år till öron här i Gällivare för vanlig kontroll av öronen.
Rören ska sitta i ca 1-2 år, om dom inte trillar ut tidigare förståss.
Sen till min stora förvåning, så behöver han INTE ha badmössa på sig då han badar.. tycker alla har sagt att dom med rör i öronen måste ha både fetvadd o badmössa.. Men läkaren sa att han bara behöver ha fetvadd den första veckan, o sen badmössa om han skulle dyka, men inte annars, å dyka lär inte min 17 månaders kille...
Han har väl inte haft så stor matlust idag!
På morronen var han jätte hungrig, stackarn! Å inge mat fick han, eftersom han va tvungen att fasta innan op.
Men efter det så åt han tre tuggor av en banan, o drack lite saft. å en liten sluring av vällingen...
Nyss åt han en glass...mums!
Men eftersom polyperna oxå togs bort, så kan han vara lite "torr" "sandpappersaktig" i halsen, så det kan ju vara smart att ge något lättätet..