• barajosefine

Svärmor har köpt blåa kläder.

Idag i hennes kök berättar hon glatt att hon köpt kläder till bebisen, och vi blir självklart jätteglada och tacksamma. Då hon drar upp katalogen hon bestälde "starpaketet" med kläder I BLÅTT! blir helt tyst, visst har hon sagt innan att hon tror de blir en pojk. men jag som tror att jag bär på en tjej, tar ju lite illa upp genom att hon köper massa pojk kläder. Visst själva tanken är ju jättsnällt, men hon är ju inte precis gammal och måste nog förstå att man inte köper blåa kläder till ett barn man inte vet könet på. Det fanns även detta startpaket i rosa (till flick) och i grått och vitt, för den (ovetande) och sen även i blått (till pojkar). Hon köpte även en adidas dress i blått som det t.o.m var en pojk på bilden som hade det på sig..

Någon i samma sits? ska man säga till eller bara låtsas som ingenting?

• Svar på tråden Svärmor har köpt blåa kläder.
  • Nyfiken gul

1: säg till snällt att du uppskattar hennes omtanke men påpeka lite fint att ni faktiskt inte vet vad det ska bli o det verkar lite opraktiskt o osmart att köpa saker i blått..

2: använd kläderna.. även en tjej kan ha blått!!

• Clavi

En fråga? Varför inte använda blåa kläder till en flicka? Jättefint tycker jag.

• jummie

eftersom du tar illa upp tycker jag att du ska säga till!!

Har själv blått på min tjej...men så har jag ju en pojke sedan tidigare o han blev överöst med blå kläder... så det fanns redan i garderoben lixom!

• Pärlan81

Jag förstår!

Alla gilalr vi inte blått.... Sen kanske många vill välja rosa eller blått när barnet kommit.
    inget fel att ha blått på tjejer men inte fel att vilja ha rosa heller....

• tatoo rosen

Jaag har själv köpt blåa kläder ! Tycker att det går utmärkt till en flicka med Du kan ju ha nått rosa till det blåa?! Däremot tycker jag inte att det är så fint med rosa på en pojke.

• lena ekman

Hon ville vara snäll och köpa en present till er. Varför gnälla? Jag antar att hon inte krävde att ni skulle betala, eller?

• LillaG

Jag är väl lite i samma sits... har fått två rejäla lådor med kläder från min svärmor & min svägerska. De mesta tycker jag inte alls om - vare sig det blir en tjej eller kille. Min fördel är dock att de bor 50 mil bort, och vi träffas inte så ofta, så jag är "tacksam" och tänker låtsas som ingenting.

Om du träffar din svärmor ofta så hade jag nog lite försiktigt försökt säga att ni tänkt hålla igen på klädköpandet tills ni vet vad det blir - sen vill ni gärna ha kläder däremot när ni vet om det blir en flicka eller pojke.

Lycka till!

• Caffreys

Egentligen, gör det verkligen så mycket? Bebben tror jag inte bryr sig om vilken färg det är. Och blått är väl helt ok på en liten tjej om det blir en tjej dvs.

Svar på tråden Svärmor har köpt blåa kläder.