• Nilla2005

tips om BRA madrasser

Hej!

Vi tar inomkort hem vår 180 cm breda säng och jagar därför nu madrasser. Vi vill ha dels en resårmadrasss (antingen 2*90 eller 180 cm) samt en bäddmadrass att lägga ovanpå (180 cm). Nån som nyligen köpt madrass o kan tipsa? Hellre fasta än för mjuka. Priset får ligga runt 10 000 kr. Är Jysk bra? Hur är Ikeas madrasser?

• Svar på tråden tips om BRA madrasser
  • Weee

Vi har IKEAS Sultan, och jag tycker dom är jättebra! När vi flyttade ihop så hade min pojkvän en resårbotten på 90 cm från IKEA, så då köpte vi en till och en stor bäddmadrass på 180 cm.

Det som är bra är att man kan välja olika sorters resårbottnar, vanligast är väl medelmjuk eller fast. Så finns det olika tjocklekar på bäddmadrassen.

Jag tycker priset är bra! Kolla på www.ikea.se där har dom en hel del, bland annat en madrassguide.

Hoppas ni hittar någon säng som passar er!

• Lycklig kvinna

Kan varmt rekomendera tempur!!! Har aldrig sovit skönare.
    Antingen kan man bara köpa tempur, eller så kan man köpa en vanlig resårmadrass och sedan tempur bäddmadrass.
    Som sagt, tempur rekomenderar jag varmt!!

• MSI

Råd och rön har nyligen testat madrasser. Är du inte prenumerant kan du skicka ett PM till mig med din e-postadress så kan jag skicka över vad som stod där.

Svar på tråden tips om BRA madrasser