• MagdaA

Konstant illamående i 1,5 vecka. Vad kan det vara???

Någon som varit med om att må illa från morgon till kväll i 1,5 vecka? Jag har INTE magsjuka! Kan behålla maten och har inte ont i magen, men mår illa hela tiden! Har glömt hur det känns att inte må illa...

• Svar på tråden Konstant illamående i 1,5 vecka. Vad kan det vara???
  • Bisquit

Magkatarr? Början till magsår?

Då brukar jag må illa, speceillt efter jag ätit...

Eller om du kanske är allergisk, det är ju mycket pollen ute nu.

• MagdaA

Om de vore så väl! Verkar inte så...gjort flera tester senaste vecka, vissa har visat svagt plus, andra har varit negativa. Var hos BM nu på förmiddagen, testet där visade negativt, men fick lämna blodprov för att se om det är nått endå... får svar nån gång i eftermiddag...

• MagdaA

magkatarr el magsår, har man inte ont i magen då? jag mår ju bara illa! blir inte värre när jag ätit heller. å allergisk är jag inte...

• annca

stress brukar göra mig illamående på ungefär det sättet...

~*~ Det är lättare att prata än att säga något ~*~
  • Bisquit

Nja, jag mådde bara illa utan att ha ont i magen.
    Hoppas du får reda på vad det är snart.

• Starkast

Jag har mått illa konstant i 2år.....

Illamående kommer oftast från tarmen. Är du förstoppad? Har halsbränna? eller annat tarmbesvär?

• MagdaA

Jenny F: OJ! 2 år! Stackars dej! Tarmarna verkar jag inte heller ha problem med, dom funkar som vanligt!

• nelle87

Har du fått svar på blodprovet?
    Jag mår också illa väldigt ofta, men inte precis konstant så länge...
    En homeopat jag känner har kollat mej i ögonen och säger att jag har problem med gallan. Vet inte vad man gör åt det isåfall...Sen sa hon också att jag hade tarmfickor (eller va de nu kallades?). Skulle nog ha frågat vad det innebar och vad man gör åt det isåfall

Ja hoppas de blir bättre iallafall!

• MagdaA

Japp, fått svar på blodprovet, är inte gravid, men senaste mensen var troligtvis ett jätte tidigt mf, för jag hade en låg halt hcg i blodet. Men det borde inte vara det som ger mitt illamående. är då lite bättre idag i alla fall...

• gnagaren

Magda84

Hur låg halt då??
    Strax under 5 kan tyda på äl eller mens närmar sig

• meedusa

Hallå!
    Jag mår ofta illa, vet inte vad det beror på, men det är där...
    Jag *håller i vart fall tummarna* för att du snart ska må bättre.
    Det e inte kul att må dåligt...
    Kramizar från meedusa

• MagdaA

Nu börjar jag må bättre! Har inte mått illa nästan nått i kväll. BM misstänkte att min mens-blödning i början av maj kan ha varit ett jätte tidigt mf, därav de kontiga grav-test svaren och hcg nivån i blodet. Så kanske beror illamåendet på det. Att det var "gravid-illamående" som kom lite i efterhand...

Svar på tråden Konstant illamående i 1,5 vecka. Vad kan det vara???