• Åsa L

Hur lång tid finns hormoner kvar i kroppen efter missfall?

Hej!
    Jag undrar hur lång tid det tar innan hormonet går ur kroppen efter ett missfall. Jag fick tyvärr ett MA och blev skrapad för 4 veckor och 2 dagar sedan. Om jag skulle testa mig nu och få ett positivt svar, skulle det då finnas någon risk att det fortfarande är hormon kvar i kroppen? Jag vågar inte testa när jag inte vet om det fortfarande kan finnas hormon kvar. Det skulle vara så jobbigt att gå och hoppas att det hade blivit något ifall jag skulle få positvit svar.

• Svar på tråden Hur lång tid finns hormoner kvar i kroppen efter missfall?
  • Anonym

Flyttar upp.. är också intresserad av svaret och även i samma sits som trådstart.

• Anonym

Till mig sa de att man kan testa posivt upp till 6 veckor efter skrapningen. Jag var på återbesök 4 veckor senare och testade negativt. Däremot har det gått 2 månader nu utan att jag fått igång mensen. Hoppas ni andra som blivit drabbade snart blir återställda och kan bli gravida när/om ni vill/orkar igen. Kram.

• Anonym

Det bästa är att testa negativt på gravtest innan man försöker bli gravid igen så man är säker. Om jag har fattat rätt så kan hcg ligga kvar ett bra tag efter MF. Ska du på återbesök till gyn? Isf kan du ju be att få bli kollad ordentligt.

• Anonym

En annan fråga ang detta, jag var på återbesök 2 veckor efter min skrapning (MA) och min gynekolog kollade med vul, han sa att allt såg bra ut, men jag testade aldrig med graviditets test.....Nu har jag testat positivt 7 veckor senare (min mens har inte kommit igång)Men nu blir jag då lite orolig att det är "gamla" hcg halten som visar sig??

• bobolina

Ja som sagt var det kan ta långt tid för kroppen att komma ibalans efter ett ma, men 7 veckor låter mkt.Hur långt var du in i graviditeten?? Hcg ökar ju markant de första månaden(arna) för att sedan jämna ut lite. Mitt ma var i vecka 8 och det tog nog 1 månad innan jag kom i balans. Kändes även som att första månaden efter skarapningen hade jag ingen ÄL, utan den kom andra månaden. Kroppen gör så lustiga saker....
    Lycka till, och ni vet väl att det finns ingen anledning att man inte kan bli gravid efter ett ma och ha en lyckad graviditet.. Så se inte mörkt på det även om det är lätt att misströsta. 30% av alla graviditeter slutar i tidigt ma. Kjam Bobolina. ps jag är i vecka 10 nu och allt verkar bra Ds

Svar på tråden Hur lång tid finns hormoner kvar i kroppen efter missfall?