• dragonkiss21

Hjälp! Vilken färg på köksväggarna ska vi ha?

Vi måste måla om vårat kök och kan inte riktigt komma fram till en färg som passar.. lite tips kanske?

Hade tänkt oss först kanske lite mörkare grå och sen blå/grått kakel men det finns ju så mycke andra färger att välja mellan och grått kanske känns lite trist i längden..

www.familjeliv.se/krypin/dragonkiss21/gallery/php4hov6h.jpg
    www.familjeliv.se/krypin/dragonkiss21/gallery/phpqowviq.jpg
    Två bilder att titta på..

Kaklet som sitter uppe nu ska inte vara kvar utan det byter vi ut till nåt som kommer passa nya färgen på väggen

• Svar på tråden Hjälp! Vilken färg på köksväggarna ska vi ha?
  • Erita

jag ska vara riktigt nördig och säga så här
    har du sett martha stewart showen på tv4 på senaste?
    den färgen hon har på sitt kök (som är lite beige aktigt eller ngt sånt) med mörkare inslag här och var..tycker jag är jättefin

• dragonkiss21

jag har aldrig tänkt på vad det är för färg i hennes kök när jag tittat.. ska kolla

• Vicka81

Tycker det är smart att välja en neutral (behöver inte vara tråkig)färg samt att hålla sig till en ljusfärgskala, det tröttnar man allrsa minst på. Speciellt i kök. Jag skulle ge tipset att välja en mosaik i ljust vit/grå/beige skiftande nyanser och sedan måla väggarna i vitt med en, inte alltför mörk, grå fondvägg eftersom ni verkar vara inne på grått! Lycka till!

• Svamp Bob Fyrkant

eftersom skåpen är ganska mörka tycker inte jag ni ska välja en alltför mörk färg på väggarna...
    Jag hade valt en ljusare beige tror jag och kanske i så fall en fondvägg vid fönstret...

• dragonkiss21

passar det tror ni och ha typ brun/beige i köket när vi har caféfärg i vardagsrummet? Blir det inte för brunt/beige i hela lägenheten då?

• Erita

tror jag inte.. vardagsrummet bryter väl också av med andra färger genom tavlor..möbler..prydnader m.m

• dragonkiss21

jo iofs sen så kommer det ju bli heeeelt andra färger i sovrum/dotterns rum osv. i och med att sovrummet,vardagsrum och kök sitter ihop på sätt o vis.. man kan springa igenom sovrum för att komma till kök resp. vardagsrum.. så då bryts ju det av med.

• dragonkiss21

har nu fixat färgprover till köket.. beigetonade färger passade inte tyckte vi till skåpen.. däremot så har vi valt en grågrön ton till väggarna passade jättebra tyckte vi till övriga skåpen oså. Nu ska det bara målas när det finns tid.

• hatifnattarna

Tycker eritas förslag var kanon!!

• dragonkiss21

jo alla förslag var jättebra men som sagt vi tog hem färgprover och testade och det gick inte ihop med skåpen med beige/sandfärgat även fast det är en snygg färg.

• djmugg

Jag skulle nog satsa på någon lite mörkare färg, vinrött skulle nog vara snyggt när det inte är så jättemycket vägg.

• snoopy76

Jag har alltid varit förtjust i olika sandfärger å bruna nyanser. Superfint om man har träluckor, kika gärna in på mina kök bilder.

Svar på tråden Hjälp! Vilken färg på köksväggarna ska vi ha?