• bamzekramen

Hälsporre

Undrar om det är någon här som har erfarenhet av hälsporre? Har nyligen fått reda på att det är det som jag har. Vet att viktnedgång hjälper, men sånt tar ju tid... så hur tar jag mig igenom vardagen fram tills dess? Älskar att jobba, är inte sjukskriven. Köpte hälinlägg till skorna från apoteket men tycker inte dom var särskilt bra. Tar diklofenak 3ggr per dag.
    Hur underlättar jag livet? Gör ju så jäääkla ont att gå!!!

råd av alla de slag välkomnas!

• Svar på tråden Hälsporre
  • Mella72

Min mamma har fått det. Hon har tejpat sina hälar samt använder skoinlägg i nåt geleaktigt material. Just tejpningen har gjort rätt mkt för att hon ska kunna gå.
    Vad ska de göra för dig nu då? vad säger läkaren?

• bamzekramen

blev bara sjukskriven i 5 dagar vid detta första tillfälle jag var till läkaren. Han gav bara råden att köpa inlägg, smärtstillande och gå ner i vikt... Jobbar i hemtjänsten, så det blir mycket att gå för mig varje dag. Biter ihop men vet inte hur jag orkar i längden.

• bamzekramen

ja, apoteket har inlägg med hål i mitten, men jag tyckte inte dom var särskilt bra... Har hört från flera personer att det finns bättre inlägg, så jag ska se mig omkring efter det.

Skulle vilja höra från folk också som lever med hälsporre. Hur dom mår, hur dom klarar livet med hälsporre osv....

tack för hjälpen Mella!!

• fia lotta

Hej din stackare!

Jag har haft hälsporre som jag gick med jätte länge, hade så ont att jag knappt kunde gå. Läkaren som jag träffade gav mig kortisonsprutor i fötterna och dagen efter var jag som en ny människa som kunde gå ordenligt igen!

Men jag köpte inlägg på Stadium lite "geléiga med hål i mitten" och så inlägg till mina höga fotvalv.

Jag fick 2 sprutor vid olika tillfällen men läkaren så att jag fick komma tillbaka om jag behövde fler. Min sista fick jag septemer 2004 och har inte haft ont sen dess!

Lycka till!

ps. jag gick till en privat ortoped!

• bamzekramen

Tack fia lotta o karma5!
    Vad har det rört sig om för priser? Har ni kunnat använda era vanliga skor eller har ni börjat få använda 'fula' specialskor av nåt slag? Gillar skor så mycket, och vill inte ha 'fula' på mig... kanske nåt man blir tvungen att välja bort nu?
    eller?....

• fia lotta

Jag har haft vanliga skor, iläggen kanske kostar 100-200 kr, iaf dom vanliga jag köpte på Stadium. Men jag gillar gympaskors stilen så det kanske underlättar. Bara iläggen ligger kvar borde du kunna ha vilka skor som helst.

Så dom "fula fotriktiga skorna" tror jag nog du slipper!

• karma5

Inläggen + gipsavgjutning osv gick på totalt 1200.

Ja, finskor blir det inte så mycket av. JAg har haft inlägen i mina vinterkängor samt mina adidas all star. Nu när värmen kommit har jag köpt vanliga sandaler och där passar inte inläggen...vid fest osv har jag kört höga klackar på skor eller stövlar (utan inlägg) för jag får inte lika ont när jag gått med klack, men det går ju bara vid enstaka tillfällen inte till vardags!

Jag vet inte vad man ska ha för sommarskor där inläggen passar. Inte i sådana skor som jag vill ha iafFundersam 

• bamzekramen

Tack karma för hjälpen.. intressant att höra hur andra har det!!!

• meedusa

Hallå!

har du någon laser klinik nära dej???

Ring till dom och hör dom kan göra underverk med hälsporrar...om dom är bra!!!

Det e sant! jag önskar dej all lycka, det e skit att ha hälsporre!!

Kramizar från meedusa

Svar på tråden Hälsporre