Tänker ni på "kristendomen" när ni hör namnet Adam?
Jag och min sambo får en liten kille vilken dag som helst och vi tycker väldigt mycket om namnet Adam båda två. Tänker ni på "kristendomen" när ni hör Adam? Kul och höra vad ni tycker...
Jag och min sambo får en liten kille vilken dag som helst och vi tycker väldigt mycket om namnet Adam båda två. Tänker ni på "kristendomen" när ni hör Adam? Kul och höra vad ni tycker...
Nope jag tänker inte på kristendomen alls..Adam är ett jätte fint namn!!!
Jag tänker på Almas 16-årige kusin.
Ett jättefint namn är det!
Nej..det gör jag inte..
nej det gör jag inte min son heter det...
Har inte varit mycket för vanliga namn men tyckte adam var lite ovanligt nu. men igentligen är det ju ett vääääldigt vanligt namn.
Tyckte det passade med Alicia åxå.
Nej!
Tänker på en pojke jag hade när jag jobbade som fritidspedagog :-d
Malin
Nej, ingen referenspunkt alls faktiskt.
nopp
Tack för svaren!!!
Mamami - Håller med, vi ville ha ett svensk namn som inte alla barn heter =) och Adam känns perfekt, känner inte en enda som heter Adam och min mamma som har jobbat på förskola i 30 år har haft två pojkar som haft namnet Adam under årens gång... Konstigt egentligen...
Tänkte på Adam alsing först hehe Nä men jag tycker det är ett fint namn!
jag tänker på religionen när jag hör det, men det verkar jag vara rätt ensam om...
Nja - jag tycker att Adam är ett jättefint namn och så pass vanligt att man inte bara tänker religion, men det är klart att kopplingen till Bibelns Adam är stark.
Nej inte alls, jag tänker på min lillebror och jag tycker att det är ett jättefint namn
Ja, men det beror nu hur man tänker. Jag har för vana att fundera över varför folk heter det de gör.
1. alsing
2. eva och adam (inte kristendomen alltså)
3. adam och eva
Nix, tycker Adam är ett superfint namn!
Neeeeej, det gör jag absolut inte.
Tror inte att Sverige är ett land där man förknippar namn med religioner så mkt, eftersom den största delen av befolkningen faktiskt inte är aktivt kristna.
Nej, det är ett superfint klassiskt, tidlöst namn som även funkar internaitonellt =)
Vi skulle absolut ha döpt vårt barn till Adam om inte jag hette Eva. Så ja, jag tänker bibliskt när man ser dessa två namn tillsammans. Men inte annars, jättefint namn!
Nej, jag tänker inte på kristendomen. Däremot tänker jag på leverfläckar. Jag tror det kan vara så att när jag var liten gick det en kille i min skola som hette Adam och han hade leverfläckar i ansiktet. Men jag kan inte säga att jag är säker på att det var så, det kan ju vara en efterkonstruerad förklaring ...