Föräldrapenning tak
gäller bara barn födda efter 1 juli, och det rör sig om lägsta nivå-dagarna som höjs från 60 till 180 kronor per dag!
gäller bara barn födda efter 1 juli, och det rör sig om lägsta nivå-dagarna som höjs från 60 till 180 kronor per dag!
Jennie: nee, från 60 kr till 180 kr höjs Lägsta Nivån!
Jennie:
Lili H: vore det så väl skulle jag inte bli ledsen, men alltid är det nåt j*vla krux som ställer till 'et så att det aldrig gynnar en själv i alla fall
Lili o Jennie: Nej, snarare borde sjukpenningdagarna vara på samma villkor som lägstavinå, jag t.ex som inte tjänar såna pengar kommer ju bara kunna dra nytta av garantidags-höjningen.
näe, men jag tycker att så många som möjligt ska kunna dra nytta av höjningen. Inte bara de som redan tjänar bra....därför är det ju bra att garantidagarna-höjningen verkligen gäller alla, och inte bara gäller de som tjänar si och så mycket...
Tycker ju absolut att föräldraförsäkringen borde höjas och barnfamiljerna gynnas i större utsträckniing än de gör Helt o hållet absolut!!
Däremot tycker jag det är uppåt väggarna helfel att lagstifta om delad föräldraförsäkring.... Var bara tvungen att skriva det, jag VET att det är en helt annan diskussion