Inlägg från: Celindan |Visa alla inlägg
  • Celindan

Föräldrapenning tak

gäller bara barn födda efter 1 juli, och det rör sig om lägsta nivå-dagarna som höjs från 60 till 180 kronor per dag!

• Celindan

Lili H: vore det så väl skulle jag inte bli ledsen, men alltid är det nåt j*vla krux som ställer till 'et så att det aldrig gynnar en själv i alla fall

• Celindan

Lili o Jennie: Nej, snarare borde sjukpenningdagarna vara på samma villkor som lägstavinå, jag t.ex som inte tjänar såna pengar kommer ju bara kunna dra nytta av garantidags-höjningen.

• Celindan

näe, men jag tycker att så många som möjligt ska kunna dra nytta av höjningen. Inte bara de som redan tjänar bra....därför är det ju bra att garantidagarna-höjningen verkligen gäller alla, och inte bara gäller de som tjänar si och så mycket...
    Tycker ju absolut att föräldraförsäkringen borde höjas och barnfamiljerna gynnas i större utsträckniing än de gör Helt o hållet absolut!!
    Däremot tycker jag det är uppåt väggarna helfel att lagstifta om delad föräldraförsäkring.... Var bara tvungen att skriva det, jag VET att det är en helt annan diskussion

Svar på tråden Föräldrapenning tak