• Jumjum84

så ledsen... .=(

den 18/4 skulle jag fått min mens o den är inte här ännu....=/
    inget plus o efter tv¨å veckor ringde jag vårcentralen o barnmorskan.....
    hon skicka en remiss till gynmottagningen i närmaste stad..

nu ringde de.... 3 vweckor senare o sa:
    "du får vända dig till din vårdcentral för vi gör ingen utredning förrän efter ett års barnlöshet."
    mitt svar var: "men det va ju det jag gjorde"
    då kläcker hon: "då har vi gjort vad vi kan"

jag är så jävla ledsen nu! =(

det var inte för att vi inte blivit gravida som jag kontaktade dem.. utan för att min mens försvunnit o gjort så två gånger sen årsskiftet.. ville veta om nåt var fel.

vad fan ska jag göra???

• Svar på tråden så ledsen... .=(
  • wannabee mom

ja du om du vill ha en gynundersäkning så tycker jag du ska vända dig till ungdomsmotagningen. sen så e jag nog ledsen att berätta för dig att de kan va så här ibland... har du ätit p-piller innan?

troligast är ju att du har gjort de och då är de bara att vänta tills tant röd hämnas klart.

jag hade en månad som va så där jobbig när min kropp vande sig de e bara att vänta och bra är ju att kroppen försöker i alla fall :)

• Jumjum84

slutade med p-piller i september o mensen har varit regelbunden sen dess.... o nu... kaos

• Godis råttan

Stå på dej gumman!

Ibland kan man fundera varför dom låter vissa människor jobba på vårdcentralerna...

Jag ringde tex min och fick prata med en raggata när jag var fundersam över hur mn medicin påverker förmågan att bli gravid, vet du vad hon svarade? Måste du bli gravid just nu då? Fast det jag ville veta va ju om nedsatt fertilitet va nåt tillfälligt medans man åt medicinen eller om det höll i sig längre tid. Men jag gav mej inte o fick till slut tala med en läkare,som hade bättre kolla på läget

Jag tycker du ska ringa o prata med dom , och förklara varför du är orolig.
    Utebliven mens kan ju vara tecken på hormonrubbningar o dyl.

Lycka till! Och kämpa på tills dom hjälper dej!

• wannabee mom

jo men de tycker jag låter som att din kropp vänjer sig... jag vet de är väldigt frustrerande när man inte vet varken in eller ut.... och så blir man juh så glad när mensen är sen men så får man ändå inte nå +

• Jumjum84

jag åt inte p-piller nån längre tid.. mådde inte bra av dem.. så jag tror inte det är det..

• wannabee mom

men då är de väll änu mer troligt att din kropp inte är riktigt stapil än om du hade problem me den innan. ha lite tålamod så ska du se att de vänder snart.

• Jumjum84

aldrig haft problem med den innan...

• wannabee mom

men vad tror du att de kan va da och vad tror du att nån annan kan göra för dig?

• Jumjum84

tänkte om nån varit med om nåt liknande....
    men tydligen inte...

• Ljuva Oktober

Jag tycker du ska kontakta gyn och be dem kolla din prolaktin halt. Den kan förhöjas vid stress och när den är förhöjd kan den påberka ÄL negativt och så kan mensen försvinna periodvis.
    Du kan äta medicin om den är mkt förhöjd. Och det är inget farligt.

Ett litet tips.

Kram

• Jumjum84

Ljuva oktober: tack för tipset. =)

• Maria 2

kan bara informera om att jag försökt ett år ,nu i juni.Har haft krångel med mensen och äl sedan i höstas.Fick en tid i jan hos en gyn läkare.Hon skrev en remiss till kvinnokliniken OCH fertiliteten (för att vi är inskrivna där pga av min mans skada) tror ni jag fick komma in ....ja efter 3 månader.Har precis varit på kvinnokliniken....de hittade en cysta på äggstocken. det är inte så lätt att få hjälp som man kan hoppas !!! Jag har försökt, eftersom jag är 38 år ,har jag ju inte all tid i världen att bli gravid på......KRAM

• Michas

Förstår din besvikelse och oro, men de brukar verkligen inte göra något innan man försökt bli med barn 1 år, och då spelar det ingen roll om du har konstiga cykler eller någonting...

Men som Godis Råttan säger så kanske du kan få göra blodprov för att se om du har hormonrubbningar om du står på dig lite. Mer än så tror jag inte de gör, hur mycket man än bråkar med dem. Tyvärr.

Värme,
    Micha

• Jennie med ie

Har du haft regelbunden mens annars men cykeln avvikit från det normala 2 gånger så är inget egentligen direkt anmärkningsvärt utan det är ganska vanligt att det blir så. Inget tyder på att nåt är fel och det är antagligen därför de inte anser det motiverat med någon undersökning. Jag förstår att du är orolig och ledsen, men ärligt talat finner jag ingen grund för att bli arg på sjukvårdspersonalen.

• Jumjum84

hej.. forfarande ingen mens... 18e är det 2 månader sen den skulle kommit... =(
    Jennie med ie: det va hennes attityd jag va arg på... hon sa "då har vi gjort vad vi kan". och det hade de ju inte.. de har inte undersökt mig eller hur????
    Och det va dess utom vart mensen tagit vgen som jag ville veta.. inte varför jag inte blir grav.. men har jag ingen mens så är det ju ganska svbårt att hålla koll på äl(som jag antagligen inte har nu) och då är det ganska svårt att bli gravid.- eller?

• MSB

Ring en privat gynekolog och gör en hälsokontroll där då kan du säkert få ev blodprov tagna oxå.
    Lycka Till.

Svar på tråden så ledsen... .=(