• Mamma Mysig

köttbullar i ugn , hur länge ska de var inne?

Jag funderar på om jag gör köttbullar i storlek mamma scan och lägger de på en ugnsplåt, måste jag steka de lite innan eller räcker det att jag lägger in de i ugnen råa.

hur långt tid tar det?

• Svar på tråden köttbullar i ugn , hur länge ska de var inne?
  • wozzgirl

Köttfärslimpa har man ju i ugnen ca 1 h... Köttbullar är ju mkt mindre... Du får kolla lite på färgen. Men varför inte steka dem först och sen värma upp dem i ugnen?
    Blir de goda om man bara sätter dem i ugnen?

• wozzgirl

Kolla på färgen, men jag skulle tippa på ca 20 min?

• lindalinda

jag tycker det e svårt att veta när dom e färdiga hehe.
    brukar ha mycket ajvar i min aå då är dom röda hela tiden inuti

• Theodoris

Hur steker jag köttbullar i ugn?

Köttbullar går utmärkt att steka i ugn. Det spar både tid och os. Sätt ugnen på 250°. Rulla eller klicka ut köttbullar med hjälp av ett vattensköljt matskedsmått i en smord långpanna. Stek mitt i ugnen cirka 10 min. Vänd gärna köttbullarna efter halva tiden. På samma sätt förfar du med biffar men stektiden kan då vara någon minut längre.

• Nitagirl

tryck på dom försiktikt och känns dom fasta så e dom färdiga,o vätskan e klar runt bullarna.,

• Mamma Mysig

De blev jättegoda inte runda men goda, de var inne ca 20 min i 250 grader och de var ändå inte torra. Min son åt säkert minst 10 st, och de var större än mamma scans

• Theodoris

Mamma Mysig; Vad kul att det blev bra. Ska försöka våga mig på att göra egna köttbullar någon dag också.

Svar på tråden köttbullar i ugn , hur länge ska de var inne?