köttbullar i ugn , hur länge ska de var inne?
Jag funderar på om jag gör köttbullar i storlek mamma scan och lägger de på en ugnsplåt, måste jag steka de lite innan eller räcker det att jag lägger in de i ugnen råa.
hur långt tid tar det?
Jag funderar på om jag gör köttbullar i storlek mamma scan och lägger de på en ugnsplåt, måste jag steka de lite innan eller räcker det att jag lägger in de i ugnen råa.
hur långt tid tar det?
Köttfärslimpa har man ju i ugnen ca 1 h... Köttbullar är ju mkt mindre... Du får kolla lite på färgen. Men varför inte steka dem först och sen värma upp dem i ugnen?
Blir de goda om man bara sätter dem i ugnen?
tål inte steklukten
Kolla på färgen, men jag skulle tippa på ca 20 min?
jag tycker det e svårt att veta när dom e färdiga hehe.
brukar ha mycket ajvar i min aå då är dom röda hela tiden inuti
Hur steker jag köttbullar i ugn?
Köttbullar går utmärkt att steka i ugn. Det spar både tid och os. Sätt ugnen på 250°. Rulla eller klicka ut köttbullar med hjälp av ett vattensköljt matskedsmått i en smord långpanna. Stek mitt i ugnen cirka 10 min. Vänd gärna köttbullarna efter halva tiden. På samma sätt förfar du med biffar men stektiden kan då vara någon minut längre.
Tack
tryck på dom försiktikt och känns dom fasta så e dom färdiga,o vätskan e klar runt bullarna.,
De blev jättegoda inte runda men goda, de var inne ca 20 min i 250 grader och de var ändå inte torra. Min son åt säkert minst 10 st, och de var större än mamma scans
Mamma Mysig; Vad kul att det blev bra. Ska försöka våga mig på att göra egna köttbullar någon dag också.