• cate 81

Är det vanligt med ljusbruna flytningar?

Hej!

Är i vecka 9 (8+2).

Har ljusbruna flytningar sen två dagar tillbaks!
    Är det normalt?

Sen har jag mycket färglösa ibland gulaktiga flytningar varje dag!

Hoppas att det är normalt med dessa flytningar!

Kram
    cate

• Svar på tråden Är det vanligt med ljusbruna flytningar?
  • sarahrara

Jag gick in i v 9 i Söndags och har varit inne på VUL för både mörka brunaktiga och ljusa brunaktiga flytningar. Att det är brunt betyder att det är gammalt blod och så länge det inte kommer mycket rött, färskt rinnande blod så är det nog ingen fara...som jag har hört så är det väldigt vanligt med bruna flytningar. Du behöver säkert inte vara orolig.

• Cissi76

hmm cate visst är det väl så att du haft problem med blödningar tidigare? Då är det säkert så att det är gamla rester som ligger kvar och som kommer ut. Hade själv en stor blödning i v 6 och har inte slutat att ha bruna flytningar förrän för en vecka sedan när jag gick in i v 12. Då slutade de verkligen tvärt från en dag till nästa. Har inte haft något på en och en halv vecka och jag hade varje dag innan. Min läkare har sagt att så länge det är brunt så är det ingen fara.

• cate 81

Hej cissi76: Jo jag hade småblödningar i 13 dagar som sen slutade för 9 dagar sen. Sen har jag bara haft vanliga flytningar. Men sen igår får jag lite ljusbruna flytningar .

Så du menar att det är rester eller?

Tack för ditt svar.

cate

• mellis

det borde väl vara nu som din mens skulle ha dykt upp om du inte vore gravid, om jag inte är fel ute!

• cate 81

mellis

Ja nästan kanske om några dagar så.Tror du att det är därför jag får ljusbrunt lite grann?

Kan faktiskt stämma

cate

• labilina

hej,

har i veckan (är nu i v.12) haft samma problem med en ljusbrun flytning. ringde och frågade och de frågade mej om jag haft ont och om det var flera. sa som det var att det var en.
    då berättade de att statistiskt sett har varannan kvinna problem med detta. fick rekommendationen att vila tills vidare och höra av mej om det fortsätter.

mvh

• angelicaoskarsmamma

heej! jag har oxå haft dom där flytningarna du pratar om trodde det var en blödning men det var det inte....
    bm jag pratade med sa att det var vanligt med både blödningar och flytningar första tiden och var jag har förstått så finns det dom som blöder långt in i grav utan att det e nått farligt!

• cate 81

Hej!

Får ni oxå trådaktiga flytningar ibland?

Jag brukar ju ha mens denna period nu är det därför som det kommer mer flytningar nu tro?
    Det är vita vanliga flytningar.

kram
    cate

• grapen

Fick oxå en brun flytning i dag... Hade en mindre sån alldels i början av graviditeten oxå... Nu är man ju orolig förstås att detta är början till ett missfall. Har mått rätt illa i dag oxå och lätt mensvärk.

• barajosefine

Bruna flytningar beror på gammalt blod i underlivet och därmed inget att oroa sig över, är det rött blod och mycket så kan du ringa bm om råd. För rött blod står för färskt blod och då är det antagligen inte som de ska.

Svar på tråden Är det vanligt med ljusbruna flytningar?