• MEJG

Navel piercing!!

jag hade problem med min piercing och alsolsprit och lorhexidin o.s.v. är "FÖRBJUDET" på piercingar.
    helosan salva och riktig piercing rengöring som inte torkar ut ska man ha.
    tro mig...jag hade infektion i flera år p.g.a. att jag använde fel rengöring.
    och se till att få det läkt nu innan sommaren för annars kan det växa utåt...
    ring en seriös piercare och be om råd!
    barbarella.se har en del information.

• MEJG

jag har precis som du, fått rådet att använda alsolsprit...av en seriös piercare.
    men det visade sig att andra piercare absolut inte rekommenderar det.
    det läker inte av sånt...
    jag kämpade länge med mitt och inte förrän jag bytte rengöring fixade det sig.
    jag menar inte att din piercare är oseriös eller något illa emot dig.
    men min piercing sprack p.g.a. fel vård och det är inget jag vill rekommendera...det gör ont och blir ett fult ärr.
    gjorde om mitt och använde mig av en rengöringstvål.
    det läkte jättefort och visade aldrig några tendenser på varbildning eller irritation.
    trots att jag hade svårt att hålla tassarna borta.
    pillrig som jag är

• MEJG

gissar att det var den jag hade och tvättade med oxå.
    låter smart att köra på en och samma sak, sammansättningarna i olika rengöringar kan ta ut varandra och skapa irritation.
    plåster eller hudtejp över för att undvika friktion är bra.
    önskar dig lycka till med din piercing så att du kan visa upp magen på stranden i sommar med stolthet

och en till sak som vissa skrivit här, att man måste ta ut piercingen vid graviditet, det är väldigt inviduellt.
    jag vet tjejer som haft sina kvar under hela tiden medans jag vet andra som fått ta ut sin efter bara några veckor.
    jag är i v.23 nu och har kvar min än så länge utan problem.

Svar på tråden Navel piercing!!