• Apple Pie

Frossa - e det vanligt tidigt i graviditeten? Eller borde jag bli orolig?

Hej!

Jag bara undrar om någon vet om frossa e normal och vanligt när man e gravid. Jag blir så himla kall och frusen (blir ju varm också emellanåt ja faktiskt så varm att jag inte står ut och tror att jag ska spy).

Jag är väldigt trött och mår illa också.

Har ingen feber.

Undrar nu om jag fått någon hemsk dödlig sjukdom, nått hemskt virus, listeria eller toxomoplasma eller vad det heter...läser ju om alla hemskheter hela tiden!

• Svar på tråden Frossa - e det vanligt tidigt i graviditeten? Eller borde jag bli orolig?
  • Essica

Jag har hört flera som sagt att de har frossa.. själv kokar jag hela tiden... sover io trosor och utan täcke, brukar ha strumpor t-tröja och tjockt täcke....

• Karpet

Det är nog helt i sin ordning. Jag var väldigt varm i början. Det har nog stabilitiserat sig nu. Hormonförändringar gör allt möjligt lustigtmed våra kroppar.

• symaskinen

Man kan vara mer eller mindre konstig hela tiden...så frossa i början är inget konstigt för att vara gravid .

Blodvolymen ändras ju och det kan påverka temperaturen.

Men det kan ju också vara starten på en infektion ( förkylning m.m.)

• Apple Pie

jag var förkyld i förra veckan , fast det kändes som en vanlig förkylning och jag har frossa och varmesvallningar om vartannat!!

Just nu fryser jag och händer och fötter e iskalla

jag e också varmare än normalt(jämt fördelat över dygnet) och e varm på natten

• mrs Daniels

jag frös mina första 15 veckorna....jätte mycket. Fick ha filtar och tjocka tröjor på mig på kvällarna. Nu är jag i vecka 22 och är tvärom, jätte varm- Kramar Hanna

• babette

jag sover med mysbyxor, strumpor och tröjja på, sedan ett jättetjockt täcke som jag korvar in mig i .... ;)
    minns att det va så när jag väntade mitt första barn oxå ... det går över, sen svettas man bara .. ;)

• Apple Pie

Åhhh, vad skönt att här e många med temperatur omställningar, tyvärr så kan man ju inte basta, bada i bubbelpol eller vara i ångbastu...för det skulle vara sååå skönt nu!!!!!

• nr3

jag var SUPERFRUSEN fram till jag passerat v 20 iallafall!! du behöver nog inte oroa dig!

• Stumpegrisen

Jag ar normalt en jattevarm person, men de forsta 13 veckorna har jag frusit jattemycket. Har alltid filt i soffan nar jag ska kolla pa TV.
    Sa jag tror inte du behover oroa dig.
    Man blir tydligen varm lite langre fram fran vad jag har last

• McIris

listeria tex går inte bemärkt förbi, du får väldigt hög feber. Har du aldrig haft tempändringar under mensen? Det är ju dels hormoner och hungern kommer ju av att du förbränner ju mycket mer kalorier som gravid.

Svar på tråden Frossa - e det vanligt tidigt i graviditeten? Eller borde jag bli orolig?