Ont i händerna
Som överskriften säger. Jag har ont i händerna. När jag knyter nävarna gör det ont i leder/hela handen.
Är det nån som har råkat ut för nåt liknande eller vet vad det kan va?
Tacksam för svar!
Som överskriften säger. Jag har ont i händerna. När jag knyter nävarna gör det ont i leder/hela handen.
Är det nån som har råkat ut för nåt liknande eller vet vad det kan va?
Tacksam för svar!
Är du svullen i händerna kan det bero på det? Annars har jag inte en blekaste aning varför... Hoppas det går över snart! Om du samlar på dig vätska är det bra att dricka mycket och röra på sig!
det kan vara nått som heter carpaltunnel eller nått åt det hållet. prata med din barnmorska så kan du få skrenor som gör att du ska ha fingrar å händer raka på natten så ska det minska.
eller så är det bara att du har börjat samla på dej vatten i hander å fingrar :)
jag har ont i fingrarna pga vatten
Nja jag är inte så svullen. Lie grann. Men det kan nog va som du säger. Känns som det enda jag gör är att dricka vatten å kissa
Men jag ska fortsätta med det och fortsätta att träna å promenera så kanske det blir lindrigare.
Tack för svaret.
Domnar händerna på dig också ? Låter lite som karpaltunnelsyndrom. Jag hade det under min förra graviditet och då började det med att händerna domnade på natten och efter några veckor fick jag även ont i händerna. Detta beror på hormoner och att man samlar på sig vätska. Denna graviditeten har jag fått särskilda skenor utprovade till händerna som jag sover med om natten och har inte känt av ngt alls.
Tack för alla bra svar. Har rint min BM nu och väntar på att hon ska återkomma till mig snart.
Kramar
jag har också ont i händerna speciellt på natten, de är inte så svullna men tror nog att det är vätska i dem som gör att det gör ont. Försök att knyta och öppna händerna högt över huvudet.
Kan bara berätta att jag hade ont i både händerna, och framförallt fötterna, under min grav. Tror att det var nåt slags foglossning. Man får ju det i hela kroppen även om poängen är att man ska bli mjukare i höftlederna inför förlossningen. Det har börjat försvinna men kan fortfarande känna av det i ibland (min dotter är 16 mån!). Jag hade inte karpaltunnelsyndrom vad jag förstår. Och vätska hade jag iofs men den försvann ju några veckor efter förlossningen.
jag har värk i mina händer med. värker när jag knyter händerna.
enligt min BM så är det helt normalt.
och även fast det kanske inte märks så mkt så svullnar man ju om händer och fötter under grav.
fick tipset om stödskenor. så handlederna hålls raka när man sover. ska uppenbarligen minska svullnaden och kan hjälpa.
kostar en del dock så jag väljer att bita ihop.
Jag hade också så, och min BM hade inget bra svar. Jag var inte ett dugg svullen, så det kan inte ha berott på det heller. Det höll i sig till ungefär 4 månader efter förlossningen, då var det helt plötsligt borta.
Ja jag har också fått det. Haft det i ca 2 veckor. Man blir alldeles kraftlös och ont så in i h----e. Visste förs inte vad det var. Men sjukgymnasten sa att det var karpaltunnelsyndrom. Det är nån nerv i armen som kommer i kläm om man sväller lite. Jag har nästan inte sväällt nån, bara lite i höger hand. Varje morgon jag vaknar så är handen bortdomnad. I morse var det värst i långfingret av nån anledning. Hade väl legat illa. Det kändes ungefär som när m,an förfrusit fingrarna och håller på att tina upp. Det är inge skönt alls. Men det går över direkt efter graviditeten:)
Tack för alla era bra svar. Kram