• ylva74

Deppad

Just nu känns allt bara skit!Jag och min blivande (gifter oss 15 juli)har försökt få barn nu i 2 år och vi går på utredning men har inte kommit längre än att vi har provat Pergotime i ca 5 månader utan resultat.Nästa steg är en remiss till Sophiahemmet.Spermaprov är ok men min läkare kan inte se mina äggblåsor på ultraljudet.....
    Igår fick jag veta att min bästa vännina ska ha barn i December.Jag är jätteglad för deras skull men det känns SKITJOBBIGT samtidigt.Nästan som "varför dom och inte vi".
    Jag vet att jag har bröllopet att se fram emot men just nu är det det här som tynger mig.

• Svar på tråden Deppad
  • Pico

Förstår dig verkligen! Det är fruktansvärt jobbigt att se vänner och släkt bli gravida och få barn "på löpande band" medan man själv kämpar i många år. Till på det kommer det dåliga samvetet att man inte kan glädjas riktigt åt deras lycka och det tär ännu värre!
    Hoppas att ni får ett underbart bröllop och hjälp på vägen mot bebis!

• ylva74

Tack snälla Pico! Sköt om dig!

• Nettan N

Förstår precis hur du känner!!

Det tar så mycket på en att alla andra blir garvida och e lyckliga medans man känner sig så ensam om att inte bli gravid.

Men vår dag kommer!!

Massa kramar!!!

• sunny79

..........kan bara skicka en förstående tanke till dig...om allt... Har oxå vänner mycket nära mig som ska ha barn...det känns skit jobbigt och konstiga tankar kommer upp i huvudet...tankar man inte vill tänka... tankar man inte känner igen hos sig själv.... och varje gång någon säger att de är gravida bryts lite av en själv ner.....den inre styrkan utmanas åter....det e tufft. ja det är svårt...ja det e jobbigt att inte enns kunna förstå sig på sina egna tankar....så jag kan bara säga jag förstår dig.... Kämpa på!!!!
    och ha ett underbart bröllop och försök att inte förstöra det med längtan....försök att lura ditt inre för några dagar så du kan njuta av dagen till ära... *kramar om massa*

• tro hopp kärlek

Vet precis vad du menar. Vi var oförklarligt barnlösa i 2.5år.
    Under tide fick några barn.

Droppen var när en nära vännina som startat en ny relation säger att hon är gravid(överlycklig) då fick jag panik..

Orkade inte med landstingets köer..tar för lång tid!

Vi gick privat! det bästa vi har gjort. Visst det kostar en slant men det måste fixa sig! och det gjorde det.

Vi köpte ett ivf försök!
    Det tog 2månader innan vi fick komma. sen tog det en månad att
    nerreglera och sen skapa äggblåsor och allt.

Nu är vi gravida i v6!! hoppas den stannar bara !

Kan verkligen rekomendera privat,så slipper man all frustration i all väntan...

Lycka till med bröllopet!! GRATTIS!

• sunny79

lycka till med magen...tro hopp kärlek!!

• cazzi

känner med dig oxå! känns som alla runt en bara skakar kalsongerna så blir dom gravida, min bästa vän berättade att hon ska ha barn för en vecka sen, så orättvist. känner mig hemsk men jag kan inte glädjas riktigt med henne! hon ville inte ens ha barn! men man får aldrig sluta hoppas, vi har försökt i 3 år nu men konstigt nog så känner jag hopp ändå. lycka till kram c

• xena

Förstår dig, och känner likadant inför vänner som blir gravida. Vi får bita i hop och fortsätta kämpa, för en dag ska väl även vi lyckas tänker jag! Lycka till!!!

• Spökboll

Vill bara instämma! Skönt att höra att fler än jag har svårt att glädjas åt alla kompisar graviditeter. Det skapar verkligen ett utanförskap!!

• Spökboll

Ylva74:

vi gör som ni, satsar på bröllop så länge!! Vi gifter oss lördagen innan er, den 8:e. Det närmar sig med stormsteg...

• sunny79

Grattis alla bröllopsfirare!!!!!!!!! *kastar ut en massa rosenblad och blåser massa lyckorus över er*

• Lilla Grisen

Jag förstår precis hur du känner dig. När min bror sa att de skulle ha bebis nr 3 blev jag inte glad som jag borde. Vilket fick mig att känna skuld. Även om det inte är nån tävling så påminns man ständigt och jämt om sin barnlöshet genom att andra gladeligen berättar om sin graviditet eller om sina barn. Det sätter sig verkligen på psyket.

Jag hoppas att det löser sig för er! Ta en paus i bebisverkstan och njut av Er stora dag. Lycka till och njut av champagnen! Tids nog får du inte dricka den!

• fidosan

Hejsan!
    Vet precis hur det känns! jag har själv varit där,alla runtomkring får barn men inte vi...jag vet hur det är att längta så himmla mycket men inget händer.
    I min presentation kan du läsa min historia,hoppas den ger lite hopp!
    Lycka till!

• Supersnäckan

Hej, förstår dig verkligen. Jag tänker ofta också att "alla andra kommer bli före mig",...

Hoppet är ju det sista som överger en säger dom ju,...så man får väl fortsätta att kämpa på...

Lycka till!

//M

• Kellan

Hej tjejen!
    Känner lika dant som alla här. Och det är faktiskt BARA här man kan prata med folk som VERKLIGEN förstår!! Ingen annan som inte gått igen det vi gör kan fatta. Vad dom än säger. För vist blir man en annan person i sina tankar. På med stora smilet =)och gratta alla kompisar runt om som blir gravida, men inom sej vill man bara tjuta och det käns som ett slag i magen varje gång man hör om nån ny. Detta går inte att bota och det blir tyvärr bara värre med tiden..... Men på dessa sidor kan vi vara den egoist och monster man känner att man är ibland!! För det får man vara!
    Jag håller tummarna för dej och önskar dej lycka till med barn och bröllop,
    kramisar
    Kellan!

• sunny79

instämmer nickande med Kellan...

Svar på tråden Deppad