• Zuz

Hellre sitta än stå i duschen

Hej! Jag är nog inte först med det här, men är väldigt glad över idén. Jag tog in en av balkongstolarna i badrummet. Så nu sitter jag och duschar om jag inte orkar att stå. T ex när jag ska raka benen eller fila fötterna och så. Superskönt, för jag kan va lite klantig av mig och nu 15 kg senare så är jag Verkligen klantig & osmidig. Halkar gärna runt och går in i grejer osv. Kan vara en bra idé för dom som kanske känner som jag!

• Svar på tråden Hellre sitta än stå i duschen
  • Eja

den där tanken har slagit mig främst om man sitter hemma länge med värkar innnan man åker in, så kan det vara skönt att sitta i ven varm ducsh!

kramen

• TigerLily

En annan idé är att köpa en sån där uppblåsbar "pool". Det har jag gjort (till min dotter först å främst), men jag själv badar i den oxå...sååå skönt då vi inte har nått badkar! Det går iallafall att sitta i den å ha vatten en bit ovanför naveln... eller ligga i den med benen åt sidan eller lutade upp mot väggen. Haha, ser kanske lite konstigt ut, men gud så skönt, speciellt då det e kallt å ruggigt ute! Har handlat en hel del mysiga badbomber på Lush, å det känns riktigt lyxigt att bada då. Så skönt att bara sitta i varmt väldoftande vatten ibland.

• corinne1

men oj va bra tips med stolen i duschen,hm jobbar inom vården själv,men hade inte en tanke på att göra så!!!tackar

• snutti

Jag ska ringa bm på måndag för att be om en sån där sittgrej till badkaret, har så ont i ryggen så jag kan inte sitta i badkaret...

• penapöna

Jag har en sån där sittbräda till badkaret, fått av min sjukgymnast. Den är superbra!

Svar på tråden Hellre sitta än stå i duschen