• Mini85

Märken efter finnar

Hej allihopa!
    Jag hoppas att någon kan hjälpa mig..

Jag har märken efter finnar på kinderna. Inte som ärr utan mörka fläckar/prickar. Någon som har samma problem?

Detta är inte alls roligt och det går inte bra att sminka över heller. Vill helst inte ha ett helt lager med concealer, puder och foundation. Just nu använder jag IsaDoras concealer och den täcker inte helt...

Jag skulle vilja ha tips på bra rengöring, och hur ja kanske kan bli av med detta. I värsta fall en täckande concealer.

Såg något på TV-Shop/Twins i morse, men sånt vågar jag inte tro på..

Tacksam för hjälp!!

• Svar på tråden Märken efter finnar
  • Pokergirl

Hm, låter som att du borde gå till en salong och få en ordentlig slipning alternativt glycolsyre- eller aha-behandling.

• Mini85

Pokergirl

Vad innebär det? Tar det bort märkena?

• Pokergirl

När man gör en slipning så kommer man ner rättså djupt och rengör. Egentligen kan man nog säga att man "slipar bort" det övre lagret. Ska kolla om jag hittar ngn länk.

• Pokergirl

Powerlite Peeler är det ultimata microdermabrasion systemet som hjälper dina klienter att få en friskare hud som åldras långsammare. Med Powerlite Peeler kan du effektivt behandla och förebygga olika hudproblem, oavsett typ av hud, ålder eller hudfärg. Tekniken är snabb, säker enkel och resultaten syns omgående.
    Behandlingsalternativen är oändliga oavsett om du vill bygga upp, ta bort, stärka eller bevara hudens smidighet, spänst och fasthet. Behandlingar ger huden en omedelbar ökad lyster och jämnare hudstruktur. Behandling kan utföras både i ansiktet och på kroppen. Hudtillständ som kan behandlas är bl a solskadad hud, pigmentförändringar, aktiv acne, ärr och hudbristningar.

• Trocadero

Låter som om jag har samma problem som dig Mini

Pokergirl vad kostar behandlingen och hur många ggr bör man göra den??

• Pokergirl

Vilken av dom, slipning ingår ofta i ansiktsbehandlingspaket, och då är det beroende på ställe, från en 500 och uppåt. Hur ofta man behöver är nog olika. Det finns salonglänkar på www.dinsalong.com Själv testade jag glycolsyra sist jag fick ansiktsbehandling. De använde sig av Mene&Moy och resultatet var fantastiskt! Länge sedan jag haft sådan lyster i huden.

• Mini85

Okej, jag har tänkt att gå och göra en ansiktsbehandling i vilket fall, ska prata med salongen och se vad hon rekommenderar!

• Trocadero

TCA (den starkaste), är nog rätt för mig, tack för länken.....måste kolla om det finns i Sundsvallsområdet!!!

• Mini85

Tack för hjälpen föressten!

Hoppas att salongen jag ska till har bra tips med!

• Mini85

Vad innebär en Aha-behandling?

• JeanneDArc

Tänkte bara säga att min kusin hade hela ansiktet fullt av sådana märken men blev jättefin efter slipning Hon är jättenöjd och ska nu utbilda sig till hudvårdsterapeut.

• Pokergirl

Aha-behandling

Rejuvibehandlingen förbättrar hudens kvalitet. Aha-komplexet lösgör döda hudceller och renar tilltäppta porer, mikrocirkulationen i huden blir bättre, slaggämnen försvinner och näringstillförseln ökar.
    Gör en behandling för allmän uppfräschning, ta en kur om behoven är större.
    Rejuvi aha-sockerkur och mjölksyrepeeling verkar på:

* akne
    * pigmentfläckar
    * tunn och skör hud
    * känslig, irriterad hud
    * ojämnheter
    * storporig hud
    * åldrande hud
    * ärrbildning

Svar på tråden Märken efter finnar