• SeTa

UDDEVALLA-mammor, maj-hösten nångång..

Men hallå!!
    Här ska jag in o berätta om mitt lilla underverk, så har tråden stängts!!!
    Hoppas ingen annan har startat någon ny...

Nu är iaf Elliot här!!!
    Född igår, 11.22 efter 1,5 timmes värkarbete!
    Gossen vägde exakt 4000 och var 52 cm lång!
    Mycket stolt!!!

• Svar på tråden UDDEVALLA-mammor, maj-hösten nångång..
  • Jonnzie

Hej hopp!

Inget barn i sikte här...far far away

Ang. kläder så har jag denna gång inte köpt någonting i stl. 50 ingen idé Pontus var 54 lång när han kom och kläderna givetvis alldeles försmå.
    Jag har inte köpt så mycket kläder överhuvudtaget faktiskt bara lite som man kan ha de första dagarna. Sambon får handla när jag är på BB det är mycket roligare när man vet könet tycker jag.

• skinny

Hej!
    Har varit på fotbollsmatch idag så här är ingen bebis på gång ännu...
    Tänkte bara rapportera så ni behöver inte undra än men vem vet... :)

• MVMÄ

Tanya; Fixar såklart Dumlekakor tills vi ses, när det nu kan bli!

Malin; Fikar gärna i veckan! Ons ska jag ju till förlossningen vid 13, men alla andra dagar går bra...Vi hänger ju i samma område dagtid så det e bara att "ropa".

O alla andra får gärna hänga på...

Jag blev faktiskt firad m rosor o några mammatidningar idag på Mors dag. Mkt trevlig överraskning. Ibland plockar han poäng, minsann...

• SeTa

Ac: Jo, att åka hem så tidigt var guld värt för oss, men det är MÅNGA som tycker att jag är helt dum i huvet pga det.. Men jag vet att det är lugnast för mej och min bebis så folk får tycka vad dom vill!
    Och nej, man behöver inte åka in dagligen, vill man så får man hembesök av en bm när bebis är tre dagar, då tar dom pku-testet o kollar över bebis och mor. Sen får man åka in för en höft-kontroll (görs med ul på näl) och då kan man även göra pku-testet om man inte har fått hembesök. En läkarkontroll görs oxå..
    Vi ska in imorn och kolla Elliot, och det är första kontakten vi har sen förlossningen. Pratade med en bm dagen efter, och igår men tyckte ett hembesök var onödigt.
    Så funkar det!

Ang 50 kläder så kunde inte min äldsta pojk ha det heller. Elliot däremot som bara är två cm kortare passar det perfekt på! Men man ska nog passa sej för att köpa för mycket...

Nu är sambon och hämtar killarna och vovven. Ska bli hemskt spännande att se hur dom gillar varann allihop!

• Sara med Melvin

ujujuj här skrivs det för fullt. Hittade inte tråden först!! Grattis Seta till Elliott!! Härligt att han pluppa ut toll slut

Jahapp jag har mina söndagsförvärkar. Men jobba ska jag. Suck är så envis men är man fattig vill man ha mer pengar. Är det samma imorgon så lovar jag att stanna hemma.
    Har bara så svårt för att ta det lugnt.

Gladde mitt pilska sto igår. Hon har väl vart avundsjuk på att jag går där med stor mage så hon har försökt få igång alla i hagen men av fel eller något omarbetat kön. Så igår körde jag henne till en hingst 20 mil härifrån.
    Va gör man inte för kärleken...om det nu bara var den hon var ute efter...

Nä natti på er. En trött marsipantillverkare ska nu nanna kudden.

• MaijaO

Jag var så förutseende att jag bara köpte 56:or inför denna bebisen eftersom Milla var för stor för 50 kläderna jag köpte till henne... och så får jag en som passar utmärkt i 40! 44 är lite fladdrigt men funkar, 50 är inte att tänka på ens en gång.

seta; skit i vad folk tycker, Jag fick samma reaktioner när jag gick hem tidigt efter Milla. Mår man bra och bebisen mår bra så har man det bättre hemma enligt mig.

Sara, så du ska ha bebis nästa år också! Vad mysigt!!

• AC72

Seta, klart du ska göra det som känns bäst för dig och Elliot. (Jag känner för övrigt två modiga damer som fött sina barn hemma. Den ena var lite crazy och födde HELT ensam, utan assistens från någon och utan att hennes sambo visste om det, men den andra fick hjälp av en barnmorska.)

Skinny, du var på fotbollsmatch alltså, inte på NÄL?

Huspris frågade någon om. Förhandlingarna inte klara men dyrt blir det!! Meddelar exakt summa när vi skrivit på.

Nu ska jag på vårfest på Nathis dagis! Kommer att göra av med en halv månadslön där: Ungarna kränger halvbrända bullar till ockerpriser samtidigt som de sjunger små glada sommarsånger i falsett! Vem kan låta bli att köpa hela lagret?

Ha det bra!

/Tina

• tvåvillblitre

Hej allihopa!

Sorry att jag varit lite frånvarande ett tag, har inte riktigt varit på topp.. Jag har inte läst ikapp så noga, men GRATTIS till Maija och Tanya som fått era små!!

Var precis på FK för lite krångel. Mitt ärende är rätt struligt. Jag är ju student sedan hösten 2003 och det räknas som överhoppbar tid om man har haft studiemedel hela tiden, vilket jag har. So far so good. MEN min anställning innan studierna varade bara drygt 4 månader och den måste vara 6 månader för att vara SGI-grundande.. Anställningen innan det varade i flera år MEN mellan dem hade jag ett uppehåll där jag inte anmälde mig som arbetssökande. Man får dock ha ett sånt uppehåll på max tre månader och ändå vara skyddad och jag avslutade min första anställning 2002-12-31 och började den andra 2003-03-31. EXAKT tre månader. Puh! Fortfarande inte säkert att de godtar det eftersom ingen tror på att man jobbade nyårsafton.. Sen kommer nästa problem. Det företag som min SGI ska räknas utifrån har blivit uppköpta sedan dess och inga uppgifter finns kvar på mig. Jag fick inget arbetsgivarintyg när det begav sig och jag har såklart inte, dum som man är, sparat lönespecar sedan dess. Så det verkar som om jag - trots att jag har rätt till SGI-grundad mammapenning - får klara mig på garantibeloppet.. Vilket gör en STOR skillnad.. Har inte fått nåt beslut än, men fan vad jobbigt det är att gå och oroa sig!!

Sorry för den utläggningen!

I övrigt är jag ok, bara less på allt.. Får snart sommarlov så jag ska inte klaga.
    Hoppas ni andra mår bra!!!

KRAM!

• SussiemWilhma

Hej!

Nu är jag tillbaka igen. Jag har inte hunnit vara inne på ett tag. Grattis till Maija, Tanya och Maria som fått era små. Visst är det härligt.
    Jag har också försökt att läsa ikapp lite men jag har inte hunnit med allt.

Är det någon fika framöver så är jag gärna med och fikar. Jag skall försöka att komma in här lite oftare.
    Nu skall Tuva ha mat så ha det så bra.

• SeTa

Lisa: F-n vad jobbigt med sånt strul nu! Vet precis hur det är, blev av med mitt sjukbidrag för två månader sedan, och att leva på en inkomst är inte jättefräckt!

Idag har vi varit ute o köpt presenter till killarna, för att fira att dom har blivit storebröder. Lilla bebisen hamnade i ett lite annat ljus när dom förstog att det går att utnyttja det faktum att han finns! Glada pojkar valde o vrakade en hel timme på BR. Hu, vilken illa idé!!

Svar på tråden UDDEVALLA-mammor, maj-hösten nångång..