• Rigor

Bleka slingor själv

Nån som provat de där slingorna man bleker själv genom att måla på blekmedel med en "mascara borste"?

Var det svårt att få det snyggt? Blev Du nöjd?

Hur länge bör man vänta med att göra slingor efter att ha gjort en moussetoning som ska gå bort efter ca 6 tvättar?

• Svar på tråden Bleka slingor själv
  • Pearls Of Paradise

Dont do it:| det blir kaos

• Rigor

Hjälp!
    Är det sant!? Kaos? Ramlar håret av? Får jag sparken? Blir jag vräkt? Kommer mina videoband att föröka sig och ta över hela bokhyllan?

• giisen

Jag har gjort slingor själv flera gånger och varit riktigt nöjdmed resultatet. Första gången var ganska svårt innan man kom på tekniken, har ju midjelångt och tjokt hår.

Däremot har jag inte använt " mascara borsten" för den trasslar bara in sig, utan jag har gjort det för hand så att säga.

• Flisan79

Har provat på mig och syrran....hu...borsten är värdelös....fördela häldre för hand....föredrar hätta som man drar ut slingor ist

• smurfis75

Gjort det många gånger men målat med pensel eller använt hättan..blir skitsnyggt...vad hade du för färg på din toning?

• Nennie28

Bältan

*asg*

Nej, men borsten trasslar in sej rätt lätt.. Jag kör med fingrarna, det brukar funka bra!

• delfinen76

jag har gjort det gör alltid sådant hemma och jag blir nöjd varje gång, men ta händerna fuinkar bättre dock.
    lycka till

• vicksvicks

när jag gör slingor använder jag en tandborste, det tycker jag funkar utmärkt på nyborstat hår.

• lata kocken Johanna

borsten är totalt värdelös

men det är enkelt att använda ett par bra handskar och köra "för hand"

det bästa är väl egentligen om man är två så man kan hjälpas åt lite....

själv kör jag på en färg som ligger ganska nära min egen hårfärg - bara så att jag får lite liv i lixom

• Indianica

Jag skulle låta moussetoningen gå ur först. Tror dte står på paketet att man inte ska bleka tonat hår och då borde det motsatta också gälla.

Svar på tråden Bleka slingor själv