• Rigor

Bleka slingor själv

Nån som provat de där slingorna man bleker själv genom att måla på blekmedel med en "mascara borste"?

Var det svårt att få det snyggt? Blev Du nöjd?

Hur länge bör man vänta med att göra slingor efter att ha gjort en moussetoning som ska gå bort efter ca 6 tvättar?

• Svar på tråden Bleka slingor själv
  • myran02

Vill man ha slingor utan hätta så kan man ta en virknål eller liknande och köra "sy-metod" Man tar lite hår, hoppar över lite, tar lite hår osv.. Lixom upp,ner,upp,ner... nån som fattar?? *S*  Iaf så lägger man det hår man fått med sig på foliet och penslar.. så gör min frisör, och nu gör jag det på mig själv. blir kanon snyggt!! (Tycker jag iaf*S*)

• smurfis75

Japp...och penslarna har ju oftast en sådan där virknål på andra änden. Men foliet kan vara lite problematiskt om man är nybörjare. Men håller med, blir skitsnyggt...

• Indianica

Öhh, kan inte virka. Menar ni att man hoppar över en passage i håret eller ska man göra något mer med virknålen, typ snurra?

Funderar också på att slinga själv, frissan är såååå dyr

• Rigor

Jisses!
    Goda tips poppar in! Kanonbra!
    Nu har jag gjort som Smurfis sa och köpt Wellas (Viva) pure blonde, 4-6 nyansers ljusning. Hoppas det blev rätt sort till mitt ganska mörkbruna hår?! (Fast om jag jmf med färgproverna på kartongen så kanske jag har mörkblont, fast jag tycker det ser brunt ut, öhh... ) Och se på själva tusan! Det var virknål på penseln! Coolt!

Nu är frågan, törs jag slinga på ganska nytonat hår? Det var en vecka sen precis som jag stod och smetade med det i badrummet!

• smurfis75

Hej Bältan! Skulle nog vänta lite om det bara var en vecka sedan du tonade håret. Hur många gånger har du tvättat håret sedan dess? Annars gör som jag sa tidigare, prova på 1 testslinga, på ett mindre synligt ställe(underhåret).

• Indianica

Hur många gånger har du tvättat håret då? Skumtonong går ut efter ungefär 5-6 tvättar. Har du tvättat varje dag är ju allt borta och jag skulle "köra"

• Rigor

Hmmm... har inte tvättat håret mer än 3 gånger tror jag.
    Typsikt, kanske borde toktvätta det idag typ elva gånger och slinga i morron?

• Indianica

Om du vill kan du ju tvätta 2 gånger imorgon innan du slingar det för säkerhetsskull Kollade på en förpackning jag har hemma och 8 tvättar står det att den håller, men det står inget om att den är farlig att använda med blekning så det är nog okej Min frisör slingar ju mig och tonar samtidigt och även omd e använder andra preparat tror jag det är värre attt ex bleka och permanenta samtidigt.

• Rigor

Japp, jag ska tvätta håret några gånger till innan jag slingar det. Fast jag var bra sugen att sätta penseln i garnet idag!

• smurfis75

Förstår det..men det är nog bra att du tvättar håret iaf. Lycka till och kom in o berätta hur det blev.

Svar på tråden Bleka slingor själv