• cecilia26

Vilka leksaker gillar era barn bäst 6-12 mån ålder)

Det känns som om vår lilla tös behöver nya mer stimulerande leksaker. Är därför nyfiken på vad era barn har som de gillar. Några tips på saker som ni tycker är ett bra köp??
    Vår tjej är snart 7 mån.

• Svar på tråden Vilka leksaker gillar era barn bäst 6-12 mån ålder)
  • FruSöderström

min lilla tjej gillar nästan allt hon får i leksaksväg. Men det hon tycker är roligast är saker som redan finns här hemma, diskhanduken, jätte kul att dra ner från ugnsluckan när man åker runt i gå-stolen, dvd-filmer, fjärrkontoller, telefoner, kläder, blöjor, tvättlappar...ja, jag kan göra listan hur lång som helst...

Bästa köp vi har gjort är gå-stolen, hon ääääälskar den!

• Venus

Min son diggar oxå allt som finns här hemma... slevar, grytlappar, handdukar, plastbyttor, haklappar, petflaskor, skor, kläder, blöjor...
    Ja listan kan bli väldigt lång, det håller jag med mseklund om
    Fast för oss blir det ingen gå-stol, grabben kryper och vi har för höga trösklar...

• Venus

Jo glömde ju skriva det som grabben bara älskar, SLADDAR!!!! Snören går oxå ganska bra, men helst av allt ska det vara sladdar...

• LottaRos

Vi köpte en leksak från Fischer Price nyligen. Ocean nåt hette den. Det är en "skål" som är ett akvarium med fiskar o glitter o i den ligger 3 bollar som man kan plocka ur o lägga i igen! Den spelar musik o bubblar när man rör vid den. Bollarna är ju roliga att leka med utan akvariet oxå, särsklit att rulla iväg dem så att mamma får springa o leta upp dem under soffan, bokhyllan mm!
    Killarna älskar den! De är 7 1/2 mån gamla!

Allt som låter är poppis just nu! Klossar är oxå roligt - inte att bygga med utan banka med o tugga på!

• FruSöderström

Venus: Min dotter är oxå helt tokig i sladdar, glömde oxå skriva det, eluttag är oxå jättekul, men det tycker inte jag...jag känner på mig att hon vet att hon inte får vara där för varje gång jag lämnar rummet en snabbis så är hon alltid på väg dit...

• michells mamma

Michell är 8 mån och han älskar allt som låter eller blinkar. Mobiler och fjärrkontroller är också populära....

• Venus

mseklund, ja våran son smiter dit så fort han kan, vi säger aja och flyttar på honom, lika fort är han där igen... Vi har skaffat petsäkra eluttag hit, då behöver man inte vara riktigt lika orolig... Men han drar gärna ut sladdarna och det kan vara rätt störande ibland...

• FruSöderström

venus: är sådana dyra?

• Venus

mseklund, vet inte, vi fick våra från fastighetsskötaren, vi bor i hyreslägenhet... Annars kan man ju köpa petskydd i plast som man sätter in i uttagen, men det funkar ju inte på de som man har sladdar i...

• JessieZ

Eja gillar också allt här hemma...köper vi nya leksaker så är det i alla fall lock och slevar som är roligast

• Monalisan

min lille älskar allt han inte får ha hahaha. Sen efter det så älskar han sitt leksaks tåg från fischer price som man trycker på en knapp så spelar det musik och åker iväg. Böcker äslkar han oxå att bläddra i

Svar på tråden Vilka leksaker gillar era barn bäst 6-12 mån ålder)