Inlägg från: Leeanlej |Visa alla inlägg
  • Leeanlej

Bebis i Blekinge 3

mormor: kolla så att de tar halva reapriset med. Det gjorde de inte på mig. kollade inte förren efter jag kom hem. tyckte att 29 kr inte var ngt att bråka över så jag sket i det.

• Leeanlej

oj. det var till fel person. till mira skulle det vara

• Leeanlej

jag är sugen på att köpa en sparkdräkt med grodor på (har ej hittat ngn ännu).. och så ska jag köpa en med spöket laban på inne på Sparven i karlshamn

• Leeanlej

gult kranvatten låter intressant.

29 var priset på plagget så det skulle varit ca 15 kr för det. men eftersom jag har 5 km in till stan så blir det en mil fram o tillbaka. ska se ifall jag hittar kvittot i så fall går jag in på lindex idag.

• Leeanlej

är helt borta på alla förkortningar. bf betyder barnfödseln eller? nupp då?? Är det vad jag tror eller nåt annat?=)

• Leeanlej

wow...tack så mycket... inte alls märkt att det kom upp text.
    plötsligt fattar man vad alla pratar om!

• Leeanlej

vad är nackuppklarningstest? finns det något lexikon här på FL

• Leeanlej

sorry mira. läste inte hela meddelandet. blev för ivrig att kolla det här med musen=)

• Leeanlej

hittade lindexkvittot så jag får väl in där o klaga lite=)
    o så ska jag köpa lite mer babykläder med min man...
    det är så sött... man fattar inte hur små bebisarna är egentligen=)

• Leeanlej

men gör man inte av med en himla massa kläder när de är nyfödda. att de kräker på dem o det spills mat på dem o dyl.?
    har köpt lite kläder i strl 50 men även 56. Och så har jag "lånat" kläder av syrran. så då känns det inte som om man slösat pengar om de inte använder de kläderna=)
    Spöket laban sparkdräkten ska nog bli i strl 56 eller 62. Mannen min ville att vi skulle köpa ett labantäcke med.
    Längtar bara tills han kommer hem snart! 45 minuter kvar

• Leeanlej

ojoj. jag är inte ens gravid ännu.
    Vi håller på att planera för fullt. Jag är en riktig planeringsmänniska.
    Antingen ska jag bli gravid i november om det går vägen eller nästa november då jag skulle vilja starta eget först.

• Leeanlej

jo jag vet. fast jag hoppas att jag blir det på första försöket... i november någon gång. Hade varit fint med en augusti bebis=)
    Man får väl hoppas?=))

• Leeanlej

jag är inne. Tror jag ska göra kejsarsnitt ifall jag får
    OT

• Leeanlej

herregud...hur orkar ni baka mm??
    har inte ens orkat gå o duscha än. Men får väl göra det nu innan vi ska kolla på lägenhet... haha.... hej här kommer jag o luktar svett och ser ut som fan=)

• Leeanlej

hur är det egentligen..jag är arbetslös..då får jag automatiskt lägsta beloppet va? Eller räknar de på det jag tjänade senast? 16500 i 1.5 månader?

• Leeanlej

man kan ju sy egna. om man har ett lakan med hål på ena sidan eller så så är det bara att klippa av i lagom storlek och sy in kanterna

• Leeanlej

har gardiner och tygbitar i marimekkotyg som är för korta för denna lägenheten... funderar på att göra täcke av dem. Är det någon som har måtten på ett vanligt bebistäcke?

• Leeanlej

Hehe...jag har, men syr inte själv... så jag fick min moster till att sy gardiner när hon var o hälsade på.
    Du kan ju göra samma sak=) Om du åker o hälsar på någon som syr bra så kan du ju ta med din lakanet ifråga o be snällt?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3