Inlägg från: Ylle |Visa alla inlägg
  • Ylle

Bebis i Blekinge 3

är inne här och glor ibland, men ids inte skriva så ofta. härjar runt i andra trådar så det räcker och blir över.

min flicka som blir 2 i oktober verkar ha nåt trotsåldern. hurra. alltid spännande med offentliga utbrott, som idag på stan när hon inte fick hälla ut min nyinköpta dricka. körde ett bigbanana-utbrott à la chiquita utanför pressbyrån.

fast sen briljerade hon med att sitta still och nöjd hos frisören och fick fin frisyr.

ja. omväxling förnöjer säger dom.

Jag hatar när folk har en sån här rad längst ner.
  • Ylle

här blir det snart action ser jag. kanske man ska hänga lite mer här. 

större spänningssökare än så blir jag inte. no bungy for me.

• Ylle

tate: nope. men snart ska vi väl ta tag i det där med syskon på allvar. kanske.

• Ylle

mampa: mira ska komma ihåg att jag är lätt ambivalent och ändrar mig ofta.

men visst, jag längtar hem till norrbotten och vi kollar lite på möjligheterna att dra norrut inom några år. visst, där finns det mygg, men även barnvakter med skyldigheter via blodsband. och där finns inga giftalger, fästingar och kolerabakterier i badvattnet.

• Ylle

mampa: men vi ska åka upp och praktisera lite i vinterriket först. jag kanske har förträngt hur jävligt det är att skotta fram bilen i 30 minusgrader i ett halvårs (nästan alla fall) tid.

• Ylle

mampa: har du verkligen inte stött på (nä, inte raggat) en enda mygga i blekinge. i år kryllar det tydligen av dom.

• Ylle

vi har börjat med potträningen här, men hon verkar fördra toan. var hittar jag en bra och billig pall i karlskrona så hon slipper dingla med fötterna och kommer upp själv?

• Ylle

törs ni låta kidsen bada i koleravattnet?

vi låter bli tills vidare.

inte för att det är nåt vidare badväder idag, men ändå.

• Ylle

billiga lakan finns på ikea. lite långt kanske.

det skönaste är väl att sy om gamla lakan kan jag tro. om man nu ids.

• Ylle

forsränningsväder i stan. fixa en flotte så kan vi åka längs gatan här...

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3