Inlägg från: evaeng |Visa alla inlägg
  • evaeng

Bebis i Blekinge 3

hej!!

vad bra att ngn tog initiativ att öppna en ny tråd!!
    fick ju så himla många bra tips av er

idag är jag INTE på topp!!!!! har varit kinkig hela dagen
    var nog inte så bra att åka och veckohandla idag - det var ju fullt på MAXI idag!!!! sen att min pojkvän måste förvärra situationen när man redan är i detta känsliga läge är ju inte SÅ roligt!han ville parkera bilen LÄNGST bort på amiralen!!vid busshållplatsen - utan att ha kollat om det fanns någon närmre :-O så jag sa att jag ville att han skulle köra bort och kolla! för jag har rätt svårt för att gå nu, känner av foglossning!och är ju "rätt" stor med! ja då blev han sur och började gaffla "jaha, var ska jag köra nu....?" det ser man väl lite själv kanske!! så jag gick ut ur bilen och köpte korv!
    så kom han sen efter 15 minuter!!?? ja sen har han hållt på att gaffla om olika saker och jag ORKAR inte det! jag blir som en pissmyra! men han fattar ju inte det!! jaaa så nu sitter han och kollar på filmen som vi skulle se tillsammans
    och jag är arg som ett bi!!! hoppas nu inte bebisen kommer idag - då tar jag säkert en taxi ut själv - utan honom!
    vilket stöd har jag av honom liksom! han kan inte ens stödja mig när jag är trött och hängig!! nej nu är jag riktigt trött på honom

hoppas ni inte fick skav i öronen nu!

• evaeng

MormorVäderVax:

Varför är de såna då??? varför kan de inte ta in den informationen man säger till dem!!!! jag har ju förklarat att jag snart slänger ut honom - ja för att han ska fatta och sluta gaffla och bråka med mig! för jag blir verkligen ARG!

ja sen det jobbiga är med, att han kan få mig till en gräns - där jag säger mindre snälla saker!! sa innan att han kan stanna hemma om det är dax idag, för jag vill inte ha med en idiot som inte kan vara ett stöd för mig
    så jobbigt när man inte kan kontrollera sin ilska!!

det skulle finnas ett speciellt läger för gravida kvinnor - dit man kunde åka ett tag, när man var trött på sina egoistiska och oförstående män!vi gravida förstår ju varandra iallafall
    så kunde man få lite diverse kurser och bra info!!

ja jag hoppas mitt varma bad ska lugna ner mina nerver lite!
    och chokladakakan som väntar på mig gör mig oxå lite gladare kanske!

• evaeng

Jonah: det du säger om att vara gravid stämmer ju bara SÅ bra!
    det ÄR verkligen så mycket man ska gå igenom och ta!
    det enda man vill är ju bar att få lite förståelse!

eio: åååh vad mys med en liten utflykt! längtar tills man kan göra det med lillen
    hoppas ni klarar er från regnet! Men här i stan ser det ut att vara rätt fint iaf! Jag har oxå fått bristningar nu - ja det har jag kanske haft innan, men inte sett!de sitter under magen liksom!sambon upptäckte det när jag låg och vilade i förrgår

MormorVäderVax: hehe! ja det är nog det det handlar om!!dem är skengravida de satarna!!min sambo har ju faktiskt många symtom på det!han är gnällig som värsta pensionären, han är TRÖTT hela tiden och han har gått upp i vikt och har allt blivit lite plufsig Fast det hade kanske varit bra med ett läger för männen med - eller utbildning iaf "Hur man bemöter och pysslar om sin UNDERBARA gravida kvinna"

Inatt har jag sovit dåligt igen!!la mig vid 2 och låg och vred mig och sprang på toa fram tills kl 4-5, SEN kunde jag somna
    men uppe var jag iaf kl 9.30! har städat toaletten, så den glänser nu ska ner i tvättstugan sen och HOPPAS den blir ledig tidigare än när jag ska ha den kl 14!
    sen ska vi åka till Hässlegården, till svärföräldrarna på middag. Vi firar mors dag idag istället
    Det som är kul är att Marcus syster, som är 1 år äldre än mig ska ha bebis exakt 2 månader efter mig så man har mycket gemensamt nu hehe! Nu ska jag försöka ge mig på att putsa köksfönstret, så tar jag resten imo

Ha en bra dag!!!

• evaeng

mormorVäderVax:

trappträningen är väl underbaaaart
    hade tvättstugan igår! var helt slut på kvällen sen!
    ska ni köpa tvättmaskin till lägenheten?
    ja det vore en bra idé! vi ska ju flytta till en 3:a sen (snarast möjligt känns det som )men då får man ha ett stort badrum om man ska få plats med det!
    hoppas ni får det trevligt idag då, skönt att slippa laga middag he he

eio: du har verkligen hållt igång i helgen! men det känns så skönt efteråt sen, när man kan beta av på "att göra" listan
    har du redan börjat "boa"

Annione:

bor du i hus? förstod inte riktigt, för du skrev att du gick ut och sa till dina grannar att vara tysta och att de då gick in igen? men det är segt, när man inte får sova - särskilt då när man jobbar i veckorna! kan tänka mig sen när lillen kommit - om grannen har en av sina mindre stillsamma fester

vi var på studiebesök för 2 veckor sen! tänkt på att fråga mycket. fast det är kanske olika bm som visar runt, men hon tog inte upp alls mycket! och de som går i min föräldragrupp har lite svårt att få mål i munnen sååå det var mest jag som frågade!! och så fick man prova lustgasen oxå (var bara jag som gjorde det btw) vilken vecka är du i förresten?

Igår blev det ingen fönsterputsning! det tog på krafterna att springa upp och ner i tvättstugan kan jag säga
    sen mådde jag illa hela dagen igår!! kanske blir så i slutet??

men NU ska jag ge mig på köksfönstret!!tar ett fönster i taget!
    Sambon har dammsugit och tvättat golven nu, så det luktar liljekonvalj i hela lägenheten

• evaeng

eio: kikade på din mage! så stor mage hade jag med när jag var ungefär i den veckan du är i lika toppig med
    men du har en fin mage!

nicoles mamma: var det ditt första ul? ja det kändes helt ofattbart när man såg det första gången, gjorde oxå ett vul rätt tidigt. Du ska nog ha bebis ungefär samtidigt som min kompis

---------------------------------------------

Idag var jag hos bm och bebisen har växt!!!sf-måttet låg över, den ÖVRE kurvan men min bm var inte alls oroad, utan tyckte " ja men då får den i sig näring och så har den ork och är stark under förlossningen" .... var kanske ett försök att ge mig tröst

men kan man inte få reda på hur mkt bebisen väger när man kommer in till förslossningen??genom ett ul? jag kommer nog fråga faktiskt! min bm gissade att bebisen väger runt 4000 g nu!

ååå min sambo har en tenta imo (tisdag - blir ju idag hehe) OCH på torsdag - i ronneby!
    skulle inte förvåna mig om det händer då - skulle vara typiskt!

bf-datumet närmar sig - på fredag!!!! börjar bli lite nervös nu!
    frågade bm om det är stor skillnad på förvärkar och de riktiga värkarna .... hon bara log "jaaaa - du märker när det är på riktigt - du har så ont så du inte kan stå, andas eller prata ..." mkt "lugnande" ord ....

• evaeng

sessibell: har du gått över 14 dagar redan??
    min bm sa till mig igår, att den 17/6 blir det ju att jag sätts igång om bebisen inte kommit innan och då är det exakt 2 veckor efter bf
    vad säger din bm då? det måste ju vara samma för dig ju!
    stackars dig alltså - tiden har gått långsamt va?
    jag har bf på fredag och vill ha bebis NU

och sen vill jag efterlysa SOMMAREN!!! ja våren tycker jag mig inte ens ha sett tänk att det haglade tidigare idag!tittade ut och såg att det var vitt på bilarna??!! och sen kom åskan - fast det är ju mys - sprang in i sängen och la mig och mös

Jag vill oxå komma på fikaträffen
    Fast jag vet ju inte om det är ngn mening att anmäla sig?
    det är ju samma dag som jag kan bli igångsatt
    sen är man väl himlans trött om man fått bara några dagar innan med kan jag tänka mig! hade varit himla kul annars

Nu ska vi brumma bort till Preem och köpa lösgodis
    ha en bra kväll!

• evaeng

jädra skit - rent ut sagt
    nu blir jag arg!! ja jag SKA bli igångsatt senast den 17 juni, punkt slut!! Nu har hon sagt det, min bm - annars får de med en ARG gravid qvinna att göra
    varför ska de säga olika - jädra nötter!
    buuuhuuu går jag 2 veckor till döööör jag!har ju varit hemma från jobbet sen i början av april!!

Jag tänkte iaf börja packa bb-väskan imo - IFALL han är sugen på att komma ut Men tänkte höra med er, vilka bindor ska man köpa?? finns amningsinlägg på MAXI? ska ju veckohandla imo

ja det blev inte bara godis när vi gav oss iväg i bilen!
    åkte ut till vedeby och köpte varsitt Mcfeast och CO - med STOR jordgubbsmilkshake såklart
    nu ska jag lägga mig och försöka sova!!

• evaeng

*******Lägger härmed upp en officiell anmälninglista för Blekinge träffen.
    De som anmäler sig kan väl även skicka ett meddelande till eios inbox, med ert riktiga namn, så skickar hon i retur över adressen. Kan även vara bra att i anmälan skriva vad man tänker ta med sig i fika väg, så vi alla kan gå och sukta och längta!!!! Det är begränsat med parkeringsmöjligheter så kan man samåka så är det toppenbra!

Anmälan till träff 17/6 kl 13.00 hemma hos eio:

Namn:

eio Tar med sig: 1 barn Fika: Fixar saft samt kaffe och te.
    Tate Tar med sig: 1 barn Fika: Vaniljdrömmar
    mira Tar med sig: 1 barn Fika: vanilj/kanelbullar
    Helena2 Tar med sig: 1 barn Fika: fruktsallad/frukter och glass
    MormorVädervax Fika: Kokosbollar
    Vikkis Tar med sig 2 barn:Victor 4 år och sin nya bebis Fika: Äppelkaka och vaniljsås
    Lönnemåla: Tveksam om alla tre barnen följer med. FIKA: Schackrutor
    JCMK Fika:Rabarberpaj
    Jonah Tar med sig 1 barn och kladdkaka.
    ClinE Tar med 1 barn och ? Ngt. förslag på nyttighet morotskaka
    Liljan77 Tar med sig: ett barn Fika:Funderar
    Madi74 Tar med sig: Kanske 3 barn (återkommer snarast med hur många det blir) Fika: Kärleksmums/snoddas
    Jordgubben06 Tar med sig:Plastglas,papptallrikar och plastskedar
    evaeng: tar med sig: ?????? TIPS!! please

Kopiera inlägget i sin helhet och lägg till dig själv på den påbörjade listan!!!*********

• evaeng

eio: vad är ofelia för ngt? på vilket sätt hade du en jobbig förlossning? tog det lång tid eller...?
    Nu börjar jag faktiskt bli aningens orolig att man ska gå över tiden och det verkar ju som om de är väldigt sega med att sätta igång en??de borde ju förstå att det är jobbigt att oroväckande för en att bara gå och vänta! tycker man kan få boka en tid om man går över tiden! jo jag köpte nattbindor idag OCH amningsinlägg på MAXI - så nu är jag fit for fight

Tate: vad kul vilken vecka är du? var det rutinUL eller?

ClinE: låter som om du behöver ta det lite lugnt nu ikväll!
    tycker du ska lägga dig i badet och slappna och och låta din man pyssla om din son lite
    vädret gör ju oxå sin del av tröttheten!

---------------------------------

idag har vi handlat på maxi, blev en del faktiskt! vi sa ändå att vi inte skulle köpa NÅGOT gotte! men så blev jag sååå sugen på Jackys chokladpudding när vi kom till mjölkdisken och så givetvis, precis vid kassan hade de såna där riktiga skumbananer med choklad utanpå - de slank oxå ner i korgen

ja sen behövde vi lite på COOP med - så han skickade in mig med kortet... skulle han INTE ha gjort!! för jag skulle ju baaraaa ha 1-2 saker, så ingen korg tog jag och det blev mer och mer grejer och ja, när jag kom till kassan - så var mastercard-kortet borta!!!
    gick FLERA varv runt, men det fanns inte
    till slut bad jag en i personalen ringa till informationen (orkade inte gå bort efter alla dem varven) och då hade ngn lämnat in det! Men jag fick ju höra, vilken klant jag var en stund - av min sambo och han spärrade det ändå, så inte personen som hittade det skrivit upp kortnumret!

ja det var den handlingen det och nu tänkte jag laga lite middag, korv stroganoff blir det idag

• evaeng

sessibell: men har du hört ngt mer?? hur många dagar har du gått över nu? hade du ngn tid till bm eller förlossningen??
    de får f*n sätta igång dig nu! blir upprörd över detta ...
    tycker synd om dig kramar

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3