Inlägg från: sessibell |Visa alla inlägg
  • sessibell

Bebis i Blekinge 3

Grattis LillaDraken!!! Har tänkt på dig i stort sett varje dag så det är skönt att allt är bra med er.
    Nu har jag gått över i 14 dagar och det är mindre roligt. :( Vet inte hur länge de låter en gå över innan de sätter igång en här i Blekinge. Någon som vet???
    Kram

• sessibell

MormorVädervax: Det hoppas jag oxå! :) Har nog provat det mesta som skulle kunna sätta igång det men min bebis är nog en smula bekväm och trivs bättre där den är. Ska på överburenhetskontroll på torsdag, får väl se vad de säger då. Lite snopet för jag var ju säker på en majbebis men det verkar det ju inte bli om den inte sätter en jäkla fart.

• sessibell

Bm träffade jag sista gången på min bf dag den 16/5 och då sa hon bara åt mig att ringa om inget hade hänt tills den 23/5. Bebisen kände ju inte för att komma så jag fick ju ringa henne och fick en tid på torsdag i Karlshamn för att göra ul och ctg. (Då är jag bf+16) Det är det enda som jag vet och jag tror inte de kommer att skicka mig till K-krona för att bli igångsatt om allt är bra. Man blir bara deppigare för varje dag som går. Är ju rädd att något ska hända nu när man går och väntar. Trodde verkligen att jag skulle ha min bebis nu...

• sessibell

evaeng: Du behöver nog inte oroa dig för att gå över så som jag har gjort, de flesta får ju bara några dagar innan eller efter BF. Själv var jag inställd på att gå över max en vecka men det blev visst lite mer.

Tate: Skönt att allt såg bra ut. Kommer ihåg hur underbart det var efter man hade fått se den lille. Det var först då jag fattade att jag verkligen skulle ha en bebis.

ClineE: Hoppas du mår bättre. Varför fastar du?

• sessibell

ClineE: Ha ha! Tyckte det var lite lustigt om du fastade för det är ju kanske inte att rekommendera när man är gravid. Tänkte om det var för att du skulle iväg och ta några prover imorgon eller nåt.

evaeng: Jag har bara en tid på gyn i Karlshamn imorgon för att göra ul och ctg. Är allt bra så kommer jag att få vänta. Jag bara undrar hur länge för jag börjar bli orolig för att moderkakan ska sluta fungera. Har BF+16 imorgon.

• sessibell

Hej allihop! Tack för lyckönskningarna.
    Fick först ligga med ctg i ca 20 minuter sen gjorde läkaren ul-undersökning för att kolla fostervattenmängden. Den var jättebra så det va ju skönt. Moderkakan verkar fortfarande fungera. :) Han var däremot inte helt nöjd med ctg:n så jag fick ligga ytterligare 30 minuter med den. Bebisen rörde mycket på sig efter sammandragningarna och då kunde inte ctg-apparaten registrera hjärtljuden just då. Som jag fattade det så ska de öka. Hörde att de ökade men de ville se det på ctg-remsan. Har tydligen väldigt mycket och starka sammandragningar fast jag inte har så ont av dem. BM sa att det beror nog på att min mage är så spänd nu. Hon tyckte väl jag såg sprickfärdig ut. (känns så iaf) Både läkaren och BM trodde att det var på gång nu så.... HOPPAS!!!
    Jag fick i alla fall en tid på förlossningen imorgon för ytterligare ctg. Läkaren sa att de chansar inte nu när man gått så långt över tiden och om jag ville så satte de nog igång mig imorgon men han rekommenderade inte det pga alla risker det medför.
    Oj, vad långt det blev.
    Kramar

• sessibell
    Har försökt med färdknäppen hur många ggr som helst men får väl ge den en sista chans.

ClineE: Menar du när de gör en hinnsvepning? De pillar på hinnorna för att "reta" dem och då brukar det starta inom nåt dygn. Bm satt och skrämde mig med hur hemskt det är att bli startad för tidigt, det hade de gjort med henne och sen hade hon inte vågat skaffa fler. Det var ju inte riktigt vad jag ville höra när jag kanske blir igångsatt imorgon.
    De gjorde ingen gynundersökning idag. Trodde faktiskt att de skulle göra det, ville ju veta om jag är mogen. De kollar väl det imorgon när de ska bestämma hur de ska göra.
    Hoppas det startar av sig själv inatt!!!!!!
  • sessibell

JCMK: GRATTIS!!!

Är hemma efter att fått höra att det är på gång av sig själv. Börjar förvisso känna av det nu men vågar inte hoppas. Har mer ont nu och det börjar kännas ordentligt i ryggen.

ClineE: Kanske hjälpte färdisen igår.. Får väl prova igen om det avtar. Fy, vad jobbigt att gå med pinvärkar om det inte händer något. Var det därför de satte igång dig tidigare? Du kanske har sagt varför innan men jag är lite förvirrad idag.

De va nöjda med ctg:n idag men blir igångsatt på söndag om bebis inte har kommit tills dess.

evaeng: De utgick från ctg-kurvan när de sa att det är på gång. Har tydligen ganska mycket och starka värkar men jag har inte kännt av dem så mycket. De sa att jag har en hög smärttröskel + att magen är så spänd så det är därför. Har ju ont i skinnet pga det är så tajt nu. Vad gott det lät med kycklingfilé. Här blev det grillat hemma hos svärmor för vi har inte vågat handla för vi trodde vi skulle få stanna på förlossningen.

eio: Skönt med sol idag. Tråkigt med foglossning. Har oxå haft problem med det men det blev bättre. Hoppas det blir det för dig oxå.

Hoppas på bebis inatt!!!!!!!!!!!!!!
    Kram på er alla :)

• sessibell

ClineE: Synd att jag inte har nån basilika hemma. Brukar faktiskt ha en kruka för jag tycker det är mumsigt. :)

evaeng: Ja, vem vet, vi kanske får rum brevid varann. Hoppas du kommer igång snart. Mina värkar har lugnat sig igen för jag blev så förbannad på grannen som ska festa var enda j-la helg. De brukar hålla på till 5 på morgonen och nu är jag trött på att höra deras väsen.

Lycka till du med!!

• sessibell

Hej allihop sessibells pojkvän här!
    Vår lilla Ebba kom söndagen 4 juni kl. 18:34
    Vikt 3.930g
    Längd 52cm
    Sessibell skriver mer när hon kommer hem och hon hälsar till alla.
    "Bild finns"

• sessibell

Hej allihop!
    Har inte orkat vara inne så mycket sen Ebba kom. Förlorade 2 liter blod vid förlossningen så jag har varit lite trött. Grattis alla ni andra som har fått era små. (Har inte orkat läsa igenom alla sidorna.) Verkar som ni hade en trevlig träff, hoppas det blir fler så man får träffa er.
    Kram

Flyttar fram listan.

Vi som fortfarande väntar.....:

knäppgök 28/5

Norrland77 5/6 - Bromölla
    Frida1977 9/6
    gravidanina 13/6 Olofström
    Snaraoalice 16/6
    ClinE 15/7- Karlskrona (Torhamn)-Alexander född '02
    Annione 22/7 - Ronneby
    jordgubben06 3/8 -Ronneby
    vera79 7/8 - Ronneby
    Kaiija 12/8
    Ina 73 14/8
    marmelade 20/8 Karlskrona
    Stumpan 6/9 - Ronneby
    MormorVädervax 8/9 - Ronneby
    Eio 12/9 - Rödeby - Eric född-01
    Soffs 13/9
    Tate 20/9 - Lyckeby - Samuel född -04
    Honeypie84 30/10 - Ronneby
    Lilah 20/11 - Karlskrona
    Blekingetösen 25/11 - Karlskrona
    vintrar 1/12 - Karlskrona
    Madde1986 18/12 - Karlskrona
    Nicoles mamma 22/1 - Ronneby

------------------------------------------------

Vi som har fått våra små bebisar:

StoltMama 30/1-05 (Son) Karlskrona
    mira 23/7 -04 (dotter) Ronneby
    Helena2 26/8-05 (en dotter) Ronneby/Kallinge
    Nellan78 30/12-05 (en dotter) Kallinge
    Liljan77 17/1 (en prins)kallinge/belganet
    Jonah -Underverket kom den 17/1 (en son)- utanför Karlskrona.
    Sanna1 24/1 (en son)
    Cila74 29/1 (en son 26/1)
    Bella 87 2/2 (en son)
    Porslinsdockan (Flicka 4/2 -05 )
    Angelbabe 18/2 (Fick en dotter den 4/2)
    Pyjamas 26/2 ¨- Rödeby - ( Fick en dotter den 8/3)
    Joje 1/3 (Fick en son den 27/2)
    Maalisen73 17/3-Ronneby-Filippa född-02, Viggo född 20/3-06
    Xera 25/3 - Jämjö - Ebba född -03, Theo född 4/4-06
    AnnSofie 21/4 (son 4/3 som skall heta Hampus)
    JohPet 23/4 - Karlskrona - (fick en son 20/4)
    Lilla Draken -Karlskrona - Noah född 24/4
    Lönnemåla 28/4 Karlskrona - Märta född 060421 kl: 03:08
    Nene 3/5 Karlshamn - Olivia född 3/5 kl 06.53
    Vikkis - Kallinge -4/5-(fick en flicka 5/5) -son tidigare 020402
    Ohlsson Kallinge, fick en flicka, Maya den 14maj kl.02.37´
    evaeng 2/6 - Karlskrona - Jonathan född 8/6 kl 16.02
    JCMK 11/6 Inglatorp- Simon född 31/5 kl.14,10
    Pusselbiten86 20/5- Bromölla- Noah född 26/5 kl: 16.53
    Sessibell 16/5-Sölvesborg-Ebba född 4/6 kl: 18.34

Kahlo 30/4 -
    Höstbebis 22/5
    Solen82 23/5 - Mörrum

• sessibell

Grattis jordgubben!!!
    Hoppas alla ni andra mår bra, har inte så mycket tid att sitta vid datorn nu längre så jag hänger inte riktigt med i allt som händer. Tråkigt annione... trodde du hade fått din lilla nu men din bebis behöver kanske lite extra tid. Jag gick över 19 dagar men bebban hade fortfarande ganska mycket fosterfett kvar på benen när hon föddes så de frågade om BM kunde ha räknat fel på tiden. Det enda jag kan säga är att i samma sekund man får upp bebisen på magen så är varenda extra dag glömd.
    Kram

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3