Inlägg från: Tate |Visa alla inlägg
  • Tate

Bebis i Blekinge 3

Näe, nu har min knasbebis vänt sig med rumpan neråt! Hon som legat så fint i flera veckor. Min teori är att hon vill höra mamma bättre (eftersom mamam sjunger så fruktansvärt fint när hon nattar storebror) och därför ville ha huvudet lite närmare mammas mun

• Tate

Åh, vill också ha en fläkt. Och vatten - vårt kranvatten är gult idag så det tänker jag minsann inte dricka!

Stackars mig - det är nog bäst att jag gör en milkshake istället...

• Tate

mormorvädervax - Mycket glass, lite shake

Eller frysta bär (hallon och blåbär), banan och mjölk. Samt vaniljglass efter behag.

• Tate

annione - HÖJER de temperaturen i förlossningssalen? Jaha, jag tänker minsann inte föda förrän jag blivit sugen på temperaturhöjningar då... Är du säker på att det inte är det som avskräcker bebisen? Kanske ska du lova den att den får bli född på en parkering eller en mack - då kanske den blir sugen på att komma ut!

• Tate

Fast detta hände ju idag. Man ska undvika att bada om man har sår på kroppen.

• Tate

Vill se barnmorskornas reaktion när Annione glatt slevar upp Hägendaz gglass till sin nyföda bebbe...

• Tate

Oh, jag älskar också rea Sådan här priser borde det vara hela tiden! Jeans till lillgrabben för 40 kr, höstjacka till dito för 80 kr, osv...

Är inte alls lika sugen på att handla bebiskläder denna graviditeten som jag var förra. Det var så mycket som visade sig vara opraktiskt och så fick vi så mycket som vi inte använde. Och jag antar att t ex min mor kommer tycka att det är så kul att handla till en flicka den här gången, att vi lär bli översvämmade igen. Inte mig emot...

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3