Inlägg från: eio |Visa alla inlägg
  • eio

Bebis i Blekinge 3

stumpan - Det låter som om ni har haft en toppen semester i Sthlm. Ska också dit snart å hälsa på min mamma. Ska bli toppenmysigt.

Det verkar som om många ska åka på "shoppingresor" nu. Själv ska jag till IKEA på torsdag och spendera massor med pengar. Vi ska ha nya garderober till både vårt sovrum och till bebisrummet. Å så en hel del annat också.

Tror jag ska följa ditt exempel stumpan och lägga mig på sängen å slappa en stund.

• eio

jonah - Ja, det är ju skönt att kunna hoppa i och svalka sig emmellanåt, men idag får det bli till att stanna i källaren. Där är det oxå svalt

• eio

Var precis ute och hejade på maken som klipper häcken....ja liguster häcken alltså

Är alldeles för varmt ute för mig....sitter hellre här....i min svala källare....och surfar på fl..

• eio

zillah - Ja, jag har stått inne i källaren och strukit idag. Och plockat lite inomhus....går jag ut får jag toalt värmeslag ju!! Men jag får väl gå ut och sätta mig en liten stund ikväll när det blivit svalare.

• eio

mormor - Håller med dig fullständigt. Känner mig som en urkokt disktrasa om jag är ute när det är så här varmt.

• eio

annione - Oj...hur orkar du??? Kan du dela med dig lite till mig av den energin? Skulle verkligen behöva det.

• eio

mormor - Vilken rund kula du har fått nu. Tjusig!!

Hej alla i värmen!! Jag bara pustar och stånkar.....och håller helst till källaren fortfarande.
    Vi sov hela familjen nere i källaren inatt, det är iaf lite svalare.

annione - Tack för energi översändelsen....kände mig faktiskt lite piggare idag så jag åkte och bjöd jobbarkompisarna på tårta och så orkade jag faktiskt handla på maxi oxå. Sen var det gott att få lägga sig och vila i källaren en stund

• eio

Ja, jag sitter här i min källare som vanligt, var iväg en sväng och köpte lite nya gardiner och annat smått å gott. Vi var ju på IKEA igår å köpte nya överdrag till soffa å fotölj i grönt så nu ville jag ha gardiner som matchar det.
    Efter den lilla turen vid lunch så är jag nu helt slut....mår riktigt illa i värmen. Så nu har jag tagit en sval dusch och så ska jag lägga mig på sängen en stund.

Imorgon bär det av till High Chaparall med familjen och några kompisar och deras barn. Ska bli kul. Vi ska sova kvar där en natt.

Vad har ni andra för planer i helgen?

• eio

mormor - Usch...jobba i denna värmen...jag hoppas det finns AC??!!
    Fast det förstås, det kanske har blivit lite svalare till på söndag.
    Kul att hämta spjälsängen.

Vi håller på och möblerar om hela huset. Vi ska göra om det rum vi haft som gästrum till bebisen, och sen ska vi renovera vårt sovrum. Igår köpte vi nya garderober på IKEA och en del annat så nu är det full kaos här hemma. Känns som om inte en enda möbel kommer att stå kvar där den stod från början när vi är klara Men fint blir det iaf!!!
    Var och beställde golv och tapeter till sovrummet idag. Kommer nog bli toppen fint.

• eio

mormor - Ja, det var jättetufft igår......tog nog ut mig för mycket så på kvällen hade jag så onte överallt. Och jag känner mig fortfarande helt matt idag.

Förresten, jag fick min sjukskrivning nu. Fick en återbudstid hos läkaren på mvc igår så nu är det klart, dessutom så sjukskrev hon mig 50% mina resterande veckor jag ska jobba efter semestern också. Så skönt att ha det ordnat, jag kommer nog inte palla att jobba heltid då.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3