Bebis i Blekinge 3
Grattis ClineE! :D
Grattis ClineE! :D
God morgon på er!
Skönt med lite moln idag! Hoppas ni mår bra!
Någon av er som vet vart man kan få tag i leggings och om det finns för växande mage? Börjar bli trött på ihopklibbade lår nu :-P
Hej alla!
Hoppas allt är bra med er och era magar
Själv var jag hos bm igår, allt såg bra ut. Mitt HB hade dock sjunkit från 140 till 115, så bara till att börja knapra järntabletter och hoppas på att bli lite piggare
Bebisens hjärtljud ligger kvar på 150 (kanske kan det vara en liten tjej?
)
Ha det bra i sommarvärmen! Kramar!
Vad man kan bli irriterad ibland. "Pinnen" som man drar i för att spola toaletten lossnade, så ringer vi till fastighetsägaren för att felanmäla. "Vaktämästaren har bara telefontid mellan 8-9 så ni får ringa imorgon bitti." Så nu sitter vi här med en toalett som man måste föra ner amren i vattnet för att manuellt spola tills imorgon bitti (och säkert ett tag till).
Ringde även till deras huvudkontor då vi anser att det är lite mer akut än en vanlig felanmälan och får då svaret att "det är de rutiner vi har så ni får återkomma imorgon".
Undrar om de får behandla en såhär eller om man bara överreagerar massa med hormonerna... blir så ledsen och arg på samma gång! Kommer antagligen även ta ett antal veckor innan vi har en fullt fungerande toalettstol igen. Roligt när man måste springa på toa 4-5 gånger/natt.
Klart man inte behöver spola varje gång som tur är. Tycker vattnet i stolen är så äckligt.. även det rena så får bli till att ropa på sambon varje gång det behöver spolas
Nåja det löser sig väl.. jobbigt att överreagera bara.. sitter på jobbet och kokade av ilska ett slag. Tur att de flesta är på semester så detinte är så många som springer förbi receptionen just nu
Och visst är det ALLTID så att saker går sönder vid fel tillfälle, måste ha något med naturen att göra
Mormor: Jo han är en snäll en
Bara till att hoppas att de kan fixa den snabbt, känner mig så handikappad utan fungerande toa, men det är väl lyx I-landsproblem
Jag har tur som inte har så varmt på jobbet, skönt med fungerande AC. Ser ut att komma lite moln nu också så jag hoppas på mulet lagom tills jag måste gå ut ur byggnaden
Vad mysigt att handla bebiskläder! Längtar tills jag ska sätta igång och shoppa. Har gått 24 fulla veckor nu så snart dags att beställa vagnen iaf, kan knappt vänta
Oj, då kanske man vågar börja handla lite smått nu då
Är väl lite extra nojig eftersmo min mamma förlorade min syster bara några dagar innan BF, men kan ju ändå inte vänta så länge innan jag börjar handla
Visst är det varmt i lägenheten, orkar knappt göra middag på kvällarna i denna värmen, och att mna svettas som en gris när man är gravid gör det ju inte lättare precis
Däremot är det perfekt ursäkt för att få sambon att göra middag istället
Hehe det är en djungel med nya termer och förkortningar när man är förstföderska, tycker att man gör inget annat än att läsa på och förbereda sig, ändå finns det alltid mer
Hej på er!
Tänkte mest titta in och säga hej innan jag och sambon åker till svärföräldrarna i Skåne över helgen. Hoppas ni får en skön helg (med svalt väder och kanske lite regn).
Annione: lycka till med bebisen!
Kram
Hehe låter som min lilla bebis också, sparka så hårt det går och få bästa möjliga uppmärksamhet
Jag ska snart gå hem från jobbet, ska nog gå och lägga mig en stund. Är helt slut idag! Börjar kännas att det krävs mer för att jobba heltid nu, har ju lite extra att bära på + det lite låga blodtrycket. Bara hoppas att jag kan fortsätta jobba heltid till sista augusti, så kanske jag får det lite lugnare sen
Har ju bara anställning denna månaden med, kan väl alltid hoppas på förlängt men då får det nog bli 75% och inte heltid
På amiralen har de mammakläder, jag har även hittat lite mammabyxor på Kappahl i Kronan
Mormor: Jag har haft ont i höften/skinkan ner i benet sen vecka 12 ungefär. Troligen så att ischias nerven ligger lite i kläm. Ibland lyckas jag inte ta mig upp ur soffan utan får ropa på sambon som får agera lift