Inlägg från: evaeng |Visa alla inlägg
  • evaeng

Bebis i Blekinge 3

sessibell: hur har det gått idag?
    du talade väl om att du var orolig? ja vad händer i kroppen egentligen när man går över tiden?är ju dax för mig med att börja tänka på det snart ... hoppas du fick ett positivt svar idag!!

eio: jaha! är det det ofelia är visste inte att de hade det här! men vad jobbigt för dig!verkar ju inte ha varit så kunnig personal vid din förlsossning förstår ju verkligen om du är rädd nu, efter en trauamtisk förlossning! men vill ju kunna lita på barnmorskorna, att de ska leda en till att göra rätt - jag fasar lite för det nu! och nu har sommarvikarierna börjat med brrrrrr! men det känns bättre nu?efter att du fått träffa dem?
    ska du träffa dem fler gånger?

nej nu ska jag bege mig ut på stan en runda, måste köpa schampo och inpackning hos frissan, så man har det hemma sen och så behöver jag lite annat med - skönt att få lite frisk luft med

• evaeng

åååh Så typiskt! upptäckte först NU när fikaträffen hos eio var!! 17/6 ska nämligen min lillasyster ha dop för sin lilla Ebba! så jag kommer inte på fikaträffen - hoppas det blir fler gånger... och hoppas jag kan gå på dopet oxå, jag ska ju vara gudmor ju!nu får bebis komma alltså

• evaeng

clinE: jepp, det har dem! för min kompis började nu i måndags - hon har precis börjat plugga till ssk och hon har aldrig varit där innan

• evaeng

jo hon går nog bredvid, fast jag vill INTE ha ngn som står bredvid och glor ändå - så lite folk som möjligt och INGEN som ska praktisera på mig inte
    men det kommer jag tala om

• evaeng

hmmmm JUST som jag skulle klä på mig och gå ut så börjar det SPÖREGNA
    jag får nog vänta en stund och hoppas på det bästa

förresten ... hur är det när man ammar, med att färga håret??är det samma som när man är gravid eller, att man kan få missfärgat hår? det enda jag hört är att man kan tappa lite hår när man ammar. Har så mkt utväxt i håret nu och vill ju känna mig lite fin sen ju

• evaeng

ja! för nu har jag varit ute och "vallat"
    gick in till COOKIE&I och pratade lite med dem och så rekommenderade dem mig ett schampoo från Kérastase - som förebygger håravfall (199 kr!!!), var visst många gravida som köpte det och en bra hårinpackning med!
    och sen sa dem att man visst kan färga håret när man ammar!
    så nu ska jag dissa min frisör och boka in en tid hos dem istället när jag fått! är riktigt trött på min utväxt nu
    men hoppas inte man tappar för mkt hår, för jag har rätt tunt hår som det är

var inne på hälsokosten och köpte vitamintabletter för gravida och ammande också - gäller att man är fullmunderad
    det jobbiga är bara att man ska ta 1 tablett på morgonen och 2 på kvällen ... risken finns ju att jag kommer glömma det!får ta och köpa mig en dosett hehe! och så tag jag sista paketet hallonbladste med - så nu SKA bebiiis ut

• evaeng

sessibell:

men hmmmmm vad ska man säga!!!
    läkaren sa: "om du vill bli igångsatt så gör vi det..."
    daaaaaah!just det svaret man vill ha va! men sa han VILKA risker det kan medföra då?att bli igångsatt? och vilka risker kan det inte medföra att gå över tiden för länge då? åååååh känner med dig nu!!!
    Varför trodde de att det var på G?eller var det bara som de trodde? har du bestämt dig för hur du ska göra imorgon?
    nu blir jag nervös t.om!!! och du är inte online nu ... hoppas du kommer online sen! kramar

• evaeng

ClinE: ja just det ja ... basilikate!!
    hade jag glömt bort totalt
    jo man gör det på torkad basilika, som man använder i matlagning!det stämmer det - har gjort det 1 gång!! jag dricker hallonbladste mo och kväll. Men om man dricker 1 kopp basilikate oxå .. gör väl ändå inget??det är ju bara örter
    men jag får göra det senare, när mannen stuckit till jobbet 23.30 - av ngn anledning gillar han inte att jag gör basilikate - knäpp är han! hallonbladste är okej - men han tycker det är lite skumt när jag gör mitt basilikate??!! sååå det får bli sen när han stuckit

• evaeng

ClinE: vad jag har förstått nu, efter att ha läst om det - så verkar det som om basilikate, mer sätter igång förlossningen (om man ska tro på det som skrivs ) och hallonbladste, det fungerar mer som så att det stärker livmodern, inför förlossningen och man ska även dricka det en tid efter

ja så här stod det: Basilikate:

För att sätta igång en förlossning dricker man te på basilika. 3 tsk använd de torkade bladen per kopp. Lägg de i kokande vatten och låt dra i 10-20 min. Drick 3-4 koppar per dag (7,5-10 dl)
    Använd även ingefära för att skynda på förlossningen om den drar ut på tiden.
    Basilika bör som te endast drickas inför förlossningsdags eftersom den kan sätta igång en förlossning. Kan med fördel alltid användas som krydda i maten.

men det är ju inte sååå gott, men jag drack det snabbt

joo jag märkte faktiskt av hallonbladsteet, för när jag inte druckit det på 1 vecka - minskade sammandragningarna!
    men nu började jag ju idag igen

• evaeng

hej Snara och Alice!

välkommen till elefantklubben
    vilken vecka är du i?
    känner som du - vill ha det onda NU, så har man det överstökat!
    men jag har ju bf idag 2/6 FREDAG wiihiii! såå jag hoppas han vill komma idag, skulle vara häftigt

nu är det dax att lägga sig och FÖRSÖKA sova.
    Imorgon är sista gången med föräldragruppen, vi missade ju förra veckan - då det började kl 8 på morgonen - hua, då har man ju nyss somnat!

natti natti

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3