Inlägg från: Bibabba |Visa alla inlägg
  • Bibabba

Bebis i Blekinge 3

Här kommer fikalistan igen
    Ohlsson: glömde skriva att du får ta mjölkfritt smör/margarin oxå.

Eio: jag är tedrickare, men föredrar kalla drycker i varmt väder.

Vi kommer att träffas i Brunnsparken istället, kl 13.00 lördagen den 17/6. Vi ses vid parkeringen vid Bäckahästen. Medtag sol, glada miner, filtar, fika och barn!!! (Vare sig dom är i eller utanför magen!!)
    Välomna alla glada!!!!

eio Tar med sig: 1 barn Fika: Fixar saft samt kaffe och te.
    Tate Tar med sig: 1 barn Fika: Vaniljdrömmar
    mira Tar med sig: 1 barn Fika: vanilj/kanelbullar
    Helena2 Tar med sig: 1 barn Fika: fruktsallad/frukter och glass
    MormorVädervax Fika: Kokosbollar
    Vikkis Tar med sig 2 barn:Victor 4 år och sin nya bebis Fika: Äppelkaka och vaniljsås
    Lönnemåla: Tveksam om alla tre barnen följer med. FIKA: Schackrutor
    JCMK :Tar med sig 1 barn.Fika:Rabarberpaj
    ClinE Tar med 1 barn och ? Ngt. förslag på nyttighet morotskaka
    Liljan77 Tar med sig: ett barn Fika:Funderar
    Madi74 Tar med sig: Kanske 3 barn (återkommer snarast med hur många det blir) Fika: Kärleksmums/snoddas
    Jordgubben06 Tar med sig:Plastglas,papptallrikar och plastskedar
    Ohlsson tar med mig en bebis, lilla Maya Fika: hmmm funderar...är ju lite känslig för gluten och lactos så jag får fundera ut nått bra kanske någons som har nått bra förslag??
    Blekingetösen Tar med sig Farmors chokladkaka (sockerkaka typ)

Kopiera inlägget i sin helhet och lägg till dig själv på den påbörjade listan!!!

• Bibabba

Småtokig - jag har många extrakilon, men min BM (i Rödeby) sa inget om mågon extra glukosbelastning. Ännu en sak som är olika mellan olika BM.....

• Bibabba

Har kubb, boccia, krocket, jätteplockepinn, frisbee, ett sjömansspel (sånt där med ringar), sånt där spel där man ska fånga en kardborreboll på en platta som man fäster på handen mm mm på jobbet (jobbar med barn) Kom med förslag på vad jag ska ta med så fixar jag. Eller tala om hur gamla era barn är så försöker jag åldersanpassa.
    Ska även försöka komma ihåg kamera och solkräm!

• Bibabba

Jag trodde att vägen som går rakt fram i Brunnsparken när man kommer från K-na var en cykelväg????? Ska man verkligen köra där? Ser ni en förvirrad blond tjockis (just nu mer tjock än gravid) som irrar omkring i en silverfärgad Avensis kombi så är det jag!
    Bäst att köra i tid.....
    Nej, nu ska jag baka chokladkaka innan det är dax att åka o köpa ny mobiltelefon.

• Bibabba

Hej på er. Hoppas alla är mätta nu, annars skulle ni ätit mer av min chokladkaka ;)
    Var verkligen kul att träffa er allihop och se så söta små bebisar. Nu längtar jag ännu mer till november.
    Har ni vägarna förbi Skärfva By så knacka på i det blå trähuset (men blunda för ogräset snälla)

• Bibabba

Mira; jag håller med Tate, du kan få baka bullar till mig vilken dag du vill, för jag är jättedålig på ett baka bullar!

Idag har jag börjat få ont i höften, hoppas det inte förvärras!

• Bibabba

Tate o andra intresserade, ang Ergo:
    Jag har en kompis som väldigt ofta pratar om hur bra hennes bärsele är. Hon säger att det är de bästa 900:- hon någonsin spenderat! Hon använde den jätemkt när hon var mammaledig och har den fortfarande när hon går långa promenader samt när dottern har svårt att somna (funkar jättebra, har själv sett det) och dottern har nyss fyllt två år. Idag frågade jag henne vad det är för märke och hon sa att det var en Ergo. Jag ser detta som ett tecken på att den är jättebra, så du kan nog lugnt köpa en, det ska jag göra när det närmar sig...

• Bibabba

evaeng: Jag har för mig att jag sett bärsjalar på små hjärtan, men har ingen aning om huruvida de är bra. Lägg upp en ny tråd under övrigt, så får du kansske några tips.

• Bibabba

vi ska fira midsommar i Odensvi i Småland. Makens syrra har 30 års fest med typ 25-30 pers. Vi har bokat sängplats på övervåningen så att jag 1.kan gå o lägga mig tidigt om jag behöver, 2.har nära till toan, som jag vet att jag behöver. (jag tänker inte sova i nåt tält). Räknar med att förutom barnen vara den enda nyktra personen där!

• Bibabba

Godmorgon! såhär tidigt är man uppe när man ska jobba!
    Jag håller med Tate - träff i Vikkis pool låter förträffligt. Har ingen vidare lust att visa mig i baddräkt i år över huvud taget (brukar inte ha det), men vi är ju lixom i samma sits allihop.... Någon som vet var man hittar en mammabaddräkt som håller brösten på plats och är större än 44? Jag har inte hittat nån!

Ska på UL imorgon, och funderar på detta med att ha fylld eller tom blåsa när man går dit, verkar vara stor variation beroende på ort. Någon som gjort UL i Karlskrona som vet vad som gäller här?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3