Inlägg från: Annione |Visa alla inlägg
  • Annione

Bebis i Blekinge 3

Hej tjolahopp på er alla! Hoppas ni hade en fin midsommarafton. Kvällen var ju väldigt fin. Jag och sambon var själva och det var hur skönt som helst. Vi kollade på Narnia på kvällen och den är låååång
    Nu har jag bara 5 arbetsdagar kvar. 4 v till bf. Blev lite svettig när en tjej i föräldragruppen fick i torsdags, hon hade bf 4 dgr efter mig... Jaja. Jag har iallafall packat det mesta i bb-väskan nu!
    Ska hämta spjälsängen nästa lördag. Å så vill jag hinna med en tur till IKEA. Sen kan bebben komma om den vill.
    Hur många ska se matchen idag då? Jag lär höra den iallafall, sambon lär sitt klistrad
    Ha det fint!/A

• Annione

Evaeng: Jag köpte "vardagströjor" på minimundus. 2 långärmade för 298 kr. (189 st) Och ja du fick för din regnönskan

Otroligt skönt att bara ha 4 arbetsdagar kvar! Somnade nästan på bussen hem idag. Och så är det ju så himla kvavt.

Hoppas ni mår bra!/A

• Annione

Tate: ungefär vilken strl har du på bh? Jag funderade på att köpa den amningstoppen från minimundus men är osäker på om den är bra för stor byst. Du kan ju svara i min inbox om du inte vill skriva strl här

• Annione

Tate: Tackar för det! Det är ju så bra pris därifrån.
    Ha det bra!/A

• Annione

Hej hej! Här har inte varit nån större aktivitet på skrivandet idag ser jag. Skönt att slippa läsa ikapp så mycket när man kommer från jobbet
    Usch vad det är kvavt idag oxå.
    Jag var inne i Karlskrona efter jobbet och handlade lite på Hemtex. Halva priset på bäddset och frotté gör ju en viss prisskillnad, sen hämtade jag en babybox samt gratisprover på barnsalva från Weleda. Många uppdrag genomförda Men jisses så trött jag är.
    Börjar räkna ner lite nu. 3 jobbdagar kvar. Sen får jag se när bebben tittar ut!
    Hoppas allt är fint med er!

MormorVädervax: Hoppas det är bättre nu! Jag hade grymma sammandragningar mellan v 18 och 22. Fick göra extra vul men det såg bra ut. De sa att jag skulle dra ner på tempot lite. Jag började ta hissen på jobbet och inte gå så snabbt i korridorerna och det hjälpte lite.

• Annione

Stumpan 82: Familjerättsenheten. Jag ringde dit i veckan för att jag har läst att man kan fixa intyg innan bebben kommit, men handläggaren sa att man kan bara påbörja ärendet. Man kan inte få det klart innan bebben har kommit så hon sa att det är mycket bättre att vänta tills bebben har blivit anmäld som född. Då skickar de hem papper och man bokar tid. Kan vara bra att känna till för jag tyckte att det var smidigt att göra det innan, men det var enligt henne bara dubbelt arbete för föräldrarna eftersom man måste dit efter bebbens ankomst.

Skönt att det blev sol nu på em. Har bestämt med en kollega att vi ska käka glass på torget idag och blev lite orolig imorse när det bara var 10 grader... Brrr...
    1 jobbardag kvar!
    Hoppas ni mår fint!/A

• Annione

Det var typ så jag tänkte. Att jag vill ha det gjort innan om det skulle hända mig något. Men jag litade på handläggaren.
    *muttrar över semestersugna socialtjänstanställda*
    Jaja.

• Annione

Föneböna: Jag köpte jordgubbar vid Maxi i förrgår och då sa tanten: Ja passa på och äta nu, snart får du ju inte! Hon gillar nog bebismagar

Då har man jobbat klart för ett tag fram över. Känns lite konstigt att vara hemma tidigt. Slapp ta bussen hem för sambon körde in och hämtade mig. Så vi har redan varit på Maxi och storhandlat. Nu är det slapping som gäller Eller lite iallafall!
    Kommer nog kännas lite konstigt att inte behöva upp och iväg på måndagmorgon.
    Men det ska bli skönt!
    Hoppas det är bra med alla.

eio: pigga på dig tjejen!

• Annione

Hej på er som tänker sy amningskuddar!
    Blekingetösen var uppe på mitt jobb idag och ritade av mönster till två kuddar. En längre modell t.ex. Tänkte bara så ni vet!/A

• Annione

Så där nu har vi hämtat sängen. Bebben har levt rövare flera kvällar och nätter i rad. Igår trodde jag lugnt att den skulle ha av ett revben eller två på sin mamma...
    Alla säger att den lugnar ner sig när det börjar bli dags att komma ut. Så vi får väl se. 3 v till bf idag!
    Hoppas det är bra med er! Skönt väder idag!
    Kram/A

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3