Bebis i Blekinge 3
...
Hola..
Nu har våran lille kommit ,, allt är bra =)... på återseende //Marcus !!! [ evaEng -sambo ]
...
Hola..
Nu har våran lille kommit ,, allt är bra =)... på återseende //Marcus !!! [ evaEng -sambo ]
Vi som fortfarande väntar.....:
knäppgök 28/5
Norrland77 5/6 - Bromölla
Frida1977 9/6
gravidanina 13/6 Olofström
Snaraoalice 16/6
ClinE 15/7- Karlskrona (Torhamn)-Alexander född '02
Annione 22/7 - Ronneby
jordgubben06 3/8 -Ronneby
vera79 7/8 - Ronneby
Kaiija 12/8
Ina 73 14/8
marmelade 20/8 Karlskrona
Stumpan 6/9 - Ronneby
MormorVädervax 8/9 - Ronneby
Eio 12/9 - Rödeby - Eric född-01
Soffs 13/9
Tate 20/9 - Lyckeby - Samuel född -04
Honeypie84 30/10 - Ronneby
Lilah 20/11 - Karlskrona
Blekingetösen 25/11 - Karlskrona
vintrar 1/12 - Karlskrona
Madde1986 18/12 - Karlskrona
Nicoles mamma 22/1 - Ronneby
------------------------------------------------
Vi som har fått våra små bebisar:
StoltMama 30/1-05 (Son) Karlskrona
mira 23/7 -04 (dotter) Ronneby
Helena2 26/8-05 (en dotter) Ronneby/Kallinge
Nellan78 30/12-05 (en dotter) Kallinge
Liljan77 17/1 (en prins)kallinge/belganet
Jonah -Underverket kom den 17/1 (en son)- utanför Karlskrona.
Sanna1 24/1 (en son)
Cila74 29/1 (en son 26/1)
Bella 87 2/2 (en son)
Porslinsdockan (Flicka 4/2 -05 )
Angelbabe 18/2 (Fick en dotter den 4/2)
Pyjamas 26/2 ¨- Rödeby - ( Fick en dotter den 8/3)
Joje 1/3 (Fick en son den 27/2)
Maalisen73 17/3-Ronneby-Filippa född-02, Viggo född 20/3-06
Xera 25/3 - Jämjö - Ebba född -03, Theo född 4/4-06
AnnSofie 21/4 (son 4/3 som skall heta Hampus)
JohPet 23/4 - Karlskrona - (fick en son 20/4)
Lilla Draken -Karlskrona - Noah född 24/4
Lönnemåla 28/4 Karlskrona - Märta född 060421 kl: 03:08
Nene 3/5 Karlshamn - Olivia född 3/5 kl 06.53
Vikkis - Kallinge -4/5-(fick en flicka 5/5) -son tidigare 020402
Ohlsson Kallinge, fick en flicka, Maya den 14maj kl.02.37´
evaeng 2/6 - Karlskrona - Jonathan född 8/6 kl 16.02
JCMK 11/6 Inglatorp- Simon född 31/5 kl.14,10
Kahlo 30/4 -
Sessibell 16/5-Sölvesborg
Pusselbiten86 20/5
Höstbebis 22/5
Solen82 23/5 - Mörrum
hejsan alla i blekingetråden!
Nu är vi ÄNTLIGEN hemma!!!
har varit inne i 1 vecka exakt på lasarettet!
Kom hem ikväll - är så UNDERBART att vara hemma
det var ingen lätt förslossning, ska skriva om den på min sida vis senare tillfälle ... men lillen var stressad inder förlossningen och så avtog mina krystvärkar pga eda:n
så det blev sugklocka - och den släppte, så han fick ett sår på huvudet! på 7:e försöket kom han ut, men var då blek och svag och togs nästan direkt till akutrummet
Så han har legat på avd 33 i 1 vecka, jag har oxå bott där de sista dagarna! MEN - nu är ALLT bra såret i huvudet är fint och han är så fin! finns 2 kort i mitt album
får skriva mer imo, måste vila nu!han ammar ju "rätt" ofta!
hoppas att allt är bra med er andra mammor och väntande
hoppas ni får det trevligt på fikan, kommer tyvärr inte
har ju nyss kommit hem och vill försöka få "bukt" på amningen lite - han har börjat äta varje timma nu
lite väl ofta tycker jag, han kan ju få ont i magen och så sover han dåligt! verkar inte finna ro i sin säng
men nu fick jag rådet att lägga en ihopasnurrrad handduk runt honom, så känner han sig tryggare - har gjort det precis nu och än så länge så är det tyst annars får han väl ligga i sängen hos oss.
gud vad jag hade viljat vara utomhus nu - men vi har inte hämtat vagnen än ... får bli nästa vecka!
ha så skoj i morgon som sagt och hoppas det blir fler gånger!
kramar
är det ngn som har eller använder bärsjal??
är himla nyfiken på det!! då lillkillen vill ju buren hela tiden!
ngt tips på var man hittar bra såna? eller ngn som säljer här kanske??
Hejsan alla glada
en liten fråga!
är det ngn här inne som har eller haft en bärsjal?
eller kan man ha en bärsele när bebisen bara är 2 veckor???
är i valet och kvalet VAD jag ska köpa!
önskar en trevlig midsommar till alla med
tack
jo jag vet, att bb inte ska vara så bra för de minsta och att bära längre stunder i! provade en sån igår-men den passade INTE.
men nu mailade jag en säljare ang ergon eller sjal så får vi se vad hon säger! kan ju tänka mig att sjal är bäst - är bara min sambo som INTE vill ha en sjal, för det "passar" inte han att anv en sån
nehej nu vill lillen ha mat igen
hej!
är det ngn som ska fotas med sin bebis imo? till blt?
imorgon är det dax för oss! gissa vem som blir sötast
Lillfisen såklart hihi!
skulle visst bli regn imo - skönt tycker JAG!men blir nog utbuad av er andra men man blir ju SÅ varm av att amma!!
var finns det bra amningstoppar?? på H&M fanns det INGEN alls behöver verkligen ett gäng med såna toppar!
har beställt en bärsjal och den kan man amma i
hur länge ska du jobba mormorvädervax??
tycker du bara jobbar och jobbar
ska inte du ha bebis snart? eller är jag helt ute och cyklar?
jo det är sant, på babyproffsen har de nog amningstoppar!
på polarn&pyret med fick jag tips om! det skulle visst vara lite rea där med
kul att åka till ullared!!det är ju SÅ billigt där!
och de har väl rätt mkt bebisgrejer med?
när öppnar IKEA i Kalmar förresten?var inte det snart??
ja vart regnet är undrar jag!!!skulle ju komma mkt regn idag!
men inte då grrrr!hade viljat ha en heldag i sängen med film och massvis med regn smattrandes på fönsterblecket .. mys
men det blir nog en runda på stan och kolla efter toppar! och några rymliga byxor!!de man har sen innan är ju stl 34/36 och de går ju inte över knäna knappt
ha en bra dag allesammans
oj!!! DET var billigt alltså!!
har varit på stan nu - och JAAAA jag fick äta upp att jag ville ha regn!! började regna precis när jag skulle ut och regnade som värst när jag var tvungen att gå över hela stan och hem
blev dyngsur rakt igenom kan jag ju säga
köpte iallafall en jättesnygg amningstopp på polarn&pyret - men den kostade 395 kr men det är nog mer en fintopp, med lite utsvängda armar! men man behöver nog fler - ska in och titta på den sidan! tack för tipset
hej! är inte så ofta man är här inne och kikar nuförtiden, man har annat att göra ... fast det enda man egentligen gör är ju att amma och sova och äta när man hinner
föneböna: ja visst är det skönt att ha sambon hemma!!!
längtar till helgerna, då vi är båda hemma! så skönt med lite avlastning - så man kan göra lite annat än att bara bära runt på lillen och amma
var hos tandläkaren idag och fick det positiva beskedet att jag inte hade ett enda hål!!!! troddde jag skulle ha hela munnen full. Har ju inte varit hos tandläkaren på TRE år visade det sig!!! så det var ju skönt!
det är väl bara jag som sitter inomhus nu kan jag tänka mig.
ja det hade ju inte varit fel att ligga på stranden...men det får bli sommaren 2007 - är inte så sugen på att visa upp min ngt degiga kropp ändå
ha en bra dag i solen
ja det var skönt!! jag såg siffrorna innanför skallen ... 11-15.000!! har läst för mkt på familjeliv!! LoL
hittade ett forum där folk fått betala så mkt, efter att de varit gravida och gått till tandläkaren!
ja du är duktig som städar och fixar! det orkar man knappt när man har en liten skrutt - som äter var och varannan timma!
då är man glad så fort man kan komma åt och duscha och sitta en stund vid datorn
föneböna: har du fått höra från fler att de tror på en pojke?
jag fick med höra det, från MÅNGA att det blir en pojke!
en del var säkra på det med och visst blev det en pojk
ska du kolla vad det blir eller?
tate: vilken underbar man du har!!!! blir avis jag med!
det är ju sådana överraskningar man bara drömemr om alltså
jag har ju fyllt år (förra veckan) fick en försenad present idag ... en våg!!! mmmm kan det vara en pik att jag ska gå ner eller vilken romantisk present alltså!
hade förresten gått ner 12 kg efter förlossningen (som var på 3 veckor sen) har 10 kg kvar, sen är jag tillbaka på ursprungsvikten halvvägs är man då!
buuhuuu! vara hemma som vanligt
försöka ta ut lillen i barnvagnen! han har ju inte gillat den riktigt och skrikit när han vaknat i den!
men provade idag att lägga honom i den, direkt efter att han ätit och då han var helt vaken. Det verkade han gilla lite bättre - somnade t om! blev SÅ glad
vill ju verkligen gå,gå, GÅ!!!!!
clineE har fått redan!
läste det i hennes gb, ja att många grattat henne
en pojk blev det visst!
hej alla blekingebor! var ett tag sen man var här inne!
man har ju fasiken fullt upp med lillkillen!
han ammar så det slår vilt till
hörde jag rätt!!??ska det bli svalt till helgen??
*slår klackarna i taket* underbart i såfall!
har clinE fått bebis än?? hur många i tråden är det som väntar nu?
hej blekingebor
fasiken vad längesen man var härinne nu!
man har fullt upp med bebisen alltså, ja han har ett namn, Jonathan haha! han blir 2 månader på torsdag, GOSH vad tiden GÅR FORT!!
eio: ta det lugnt vad du än gör!! så bebis inte kommer för tidigt! vilken vecka är du i nu? vad skönt att du har din man hemma
är det ngn som har en aning om man kan hyra en bröstpump på apoteket??har för mig jag hört det! hade varit gott att ha lite reserv i frysen, så även sambon kan avlasta emellanåt!
hur många bebisar är på g nu?
vera79: neeeej VAD skoj hade varit tufft om ni låg i salarna bredvid varandra på förlossningen haha!
jag och en annan här på fl var på förlossningen samma dag, hon fick ca 4 timmar efter mig!jag hörde när hon höred krystvärkar fast då hade jag som tur väl genom genomlidit förlossningen
spännande!!hoppas det blir bebisar snart då
eio: ja det brukar ju alltid bli så, att det händer när det INTE ska hända! men du ska ju ändå inte greja och dona så sent i graviditeten du tycker inte om att brodera?
jag broderade en jäätesöt nalle puh, födelsetavla när jag blev sjukskriven