Inlägg från: Tate |Visa alla inlägg
  • Tate

Bebis i Blekinge 3

Jag tackar också för en trevlig träff. Sonen var helt slut efter alla kakor och allt jagande efter pippifåglar och ekorrar

Mira - Jag tycker inte heller att vi ska baka så mycket till nästa gång - det räcker med att du gör det Bullarna var jättegoda!

• Tate

blekingetösen - Tack! Fast det där är ju så olika. Vissa tycker att babybjörnen är det bästa köp de gjort, och andra såsom jag kan inte bära i den utan att få ont i ryggen.

Vad jag helst veta är om den funkar för min rygg, och om sonen tycker att den är okej att bli buren i. Och det är ju svårt att veta utan att prova

• Tate

Oh, det viktigaste som ska med i bb-väskan är helt klart en mjuk stretchtop så man slipper sova i lånebehån(Hu!). Och bröstinlägg eler amningskupor eller vad de nu kallas.

Min topp som jag beställt kom idag, så nu känner jag mig färdigpackad. Bara att vika ihop och lägga i fickan

Fast kameran är ju inte dumt att ha heller. okej, jag viker ihop toppen och lägger den i kameraväskan. Fixat!

• Tate

Annione - Bäst att du sover med den runt halsen! Packa journal och patientbricka också så är du redo!

• Tate

Annione - För säkerhets skull kan du ju då lika gärna passa på att sova i gynställning Man vet aldrig när de behagar titta ut!

Men tänk så stort det skulle vara för pappan om du krystar ut ungen i samma ögonblick som Sverige gör vinnande målet i finalmatchen! Jag är säker på att man får ha radion på i förlossningsrummet. Vilket fin upplevelse det skulle vara för dig...

• Tate

Vi ska fira en någorlunda lugn midsommar med ett par andra barnfamiljer. Men vid närmare eftertanke så tar jag nog och firar den i Vikkis pool istället...

• Tate

Jaha, då har jag tittat på Vikkis bilder och jag tycker att vi helt enkelt bestämmer att vi tar nästa träff i poolen... Besatt, jag? Nej då, jag älskar att svettas som en gris och inte ens orka ta mig till en badstrand

• Tate

vikkis - Inget bad än? Skärpning! Man måste förtjäna att ha en pool! Passa dig så inte badkommittén kommer och tar den ifrån dig - och ger den till någon som bättre förjänar den...

Nä, men skämt åsido, är det mycket jobb med en sådan? Måste man byta vatten ofta, och hur håller man vattnet fräscht? Tillsäter man klor eller något?

• Tate

Så då var äckelglukosbelastningen över, och jag har fått njuta av samma förlossningefilm som förra gången. Glöm inte att plocka fram urkraften när ni föder tjejer Själv glömde jag visst min hemma sist...

Sf-mått låg på 26 så magen växer men inte så fort. Lustigt, jag som tycker att jag är så mycket större den här gången, men det är visst inte bebismage - bara fett Konstigt, jag hade ingen aaaaaning om att man blev tjock av chips och kakor. Och glass. Och choklad.

• Tate

MormorVädervax - Japp, äckepäckelblä. Trodde en kort stund att jag verkligen skulle kräckas upp skiten, och få göra om det.

Fast det är skönt att bara slappa i två timmar utan att behöva jaga sonen

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3