Inlägg från: vera79 |Visa alla inlägg
  • vera79

Bebis i Blekinge 3

Godmorron alla! Någon som vet var man får tag i BADBALJA???? Måste ha....Har Ikea? Såg att Tummetott på Amiralen hade, men de kostade över 200kr, tyckte det var mycket.

• vera79

Har inte kollat Öb, får göra det idag. Kanske en sväng med vagnen, har gångväg dit
    Ska nog till Ikea imorrn om jag får syrran med mig, David får vara hemma och hålla koll på katterna och hantverkarna

• vera79

Vad stora alla kläder är till lillkillen. 50/56 är för långt eller stort. Skulle köpt något i bara 50, nu hittar jag inget så jag får tvätta hela tiden. Sen blir han så varm med, så det är shorts och kortärmsbody som gäller.
    Ska snart ner till stan, massor av ärenden.

Första dygnet hemma har gått bra!

• vera79

Jag hade också halsbränna mest i slutet av graviditeten främst när jag skulle sova. Men det har försvunnit helt nu, har sovit alla nätter sen gossegullenutten (hihi) tittade ut. Så det finns hopp, tjejer!

• vera79

Blekingetösen: hjärtljuden på min låg mellan 140 och 150, utom sista som var nåt på 130. En tjej enligt skrock, men det var en pojk! Hade mkt halsbränna. Ingen pigmentrand från naveln, vissa säger att får man rand så blir det pojk. Däremot har jag fått fjuniga hår på magen så jag trodde att det kunde vara en pojk. Ska dra bort de håren en och en..hoppas de inte återkommer.

• vera79

Idag är Theo 1 vecka gammal! Det"firade" vi med att åka till ikea, jag Theo och min syster. Gick jättebra, han sov hela vägen fram till jag väckte honom efter lunch för amning. Därefter bar jag honom såhan fick kolla på sakerna oxå Sen somnade han snällt i bilstolen och sov hela vägen hem. Bättre kunde det knappast gått!

• vera79

Badbaljorna var såklart slut på IKEA, men hittade en på ÖB istället.

• vera79

Fick en hoppgunga i present ikväll...bara det att vi redan har en likadan från babyproffsen Jag sa det men de sa inget om att de sparat kvittot så jag får nog försöka sälja den ena...

• vera79

Gomorrn allihopa! Inatt har jag bara ammat en gång, hoppas det fortsätter så. Theo ligger här och äter frukost nu medan jag myser av att bara titta på honom. Ska nog lägga mig en stund till sen, hinner vila lite innan bvc-besöket kommer vid 11.

• vera79

Grattis eio! Spännande om bebisen är på g.

• vera79

Blekingetösen: tack för tipset om musiken. Har nyss beställt en cd på nätet, tror jag kommer gilla den.

• vera79

Mormor: nej, vi har inte fotat oss än. Kommer nog nästa vecka.

• vera79

Igår tappade lillen navelsträngen. Stor kille nu

• vera79

Vad sägs om att skapa 1 ny tråd, Blekingetråden, istället för att ha 2 (då det är flera som hänger på båda)? Isåfall kan man länka till nya Blekingetråden, så att alla(föräldrar, blivande och andra intresserade)hittar dit!!!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3