Bebis i Blekinge 3
bra ordspråk Mira!
bra ordspråk Mira!
min man är på tråkig släktträffoch äter äcklig mat. Jag har jättekul hemma och äter supergoda kycklingspett - tyvärr inte, men positivt tänkande hjälper
jordgubben: ja han ligger inte direkt på + hos mig nu.... Tur det är ett tag till Pyret ska födas, så han hinner bättra sig...
Nu är jag hemma från släktträffen igen. Mådde bättre när jag åkte dit och stackars mannen ringde o grät för att han saknade mig, gulligt. Hann inte mer än dit förrän det började värka i bäckenet Sen fick ja ont i huvet när vi skulle åka hem.
god morgon tråden, och tack för ert stöd igår.
Kändes OK att åka tillbaka till Leråkra, där släktträffen var. Alla som känner mig tyckte det var bra att jag kom tillbaka o mådde bättre (skyllde hemgång enbart på illamående o huvudvärk, inte besvikelse över vissas beeende). De som inte känner mig struntar jag faktiskt i, och tror inte de märkte att jag var borta.
Stumpan: min man älskar sura godisar och han tycker o sua döskallar som säljs bland lösgodiset. Fast de flesta sura är ju bar sura i början och blir söta sen.
Kan visst inte stava idag, men ni fattar nog....
Alla IKEA sugna: jag ska åka bort kommande vecka, men från sö 23/7 är jag hemma igen och åker hemskt gärna til IKEA med nån av er då, eftersom mannen o svåger ska bygga carport o det inte ä ett jobb för gravida.
Mormor: nä tvätt är inte kul, och man behöver ju tvätta lite oftare som gravid eftersom man inte har så mkt kläder, i alla fall har inte jag det.
Ja de har ätit frukost här allihop. De är egentligen rätt ok för det mesta, men har sina dåliga dagar, sen är ju jag en person som i normala fall kan bli irriterad på dem, och nu är jag extra känslig. Man kan inte umgås med dem för länge helt enkelt. (Antar att min syster MN72 som tjuvläser denna tråd emellanåt förstår vad jag menar???)
Apropå tvätt så har vi numera rutin att tvätta rätt ofta, men är värdelösa på att stryka, så 1/3 av kläderna befinner sig i en papperskasse från IKEA, överfull dessutom, och väntar på att bli tillplattade.Måste lära mannen att köpa trikåskjortor som ej skrynklar.
Annione: det tar alltid emot att städa badrummet´. Hos oss är det maken som sköter det+dammsugning o jag plockar unden (hans val, tycke att det är mest mina grejor som ska plockas undan) ja, jag erkänner, jag är en slarver!
Du får inte följa med heller. Tänkte vänta med deltagande i förlossning tills det ä dax för mig! Vi kan åka till IKEA i höst, när din bebbe kan följa med. Jag personligen kan gå på IKEA i LKPG på fredag, men vill gärna ha andra blivande mödrar som sällskap nån gång.
Här har ni minsann skrivit medan jag vatt iväg! Har upptäckt att ägaren till stenbrottet på Torkö är vän med makens mormor o morfar. Sen körde vi kustvägen till Karlshamn o käkade på rökeriet i Vägga.
Sen kom jag hem o insåg att packning inför en veckas semester inte är så svårt som det brukar pga att det inte finns så mkt att välja på!
Tvärtom: IKEA resa blir kanon har du nåt önskemål om dag?
Annione: skriv en lista till min inbox eller så, eller maila.
Nån mer som ska me?
tvärtom: IKEA på måndag blir bra, men vi kan inte åka i min bil tyvärr (stor fin kombi) för den behövs hemma för turer till byggmax o liknande ställen.
Stumpan o mormor: rejäla magar ni har!
Annione: lockar lite på bebisen, kom ut nu, mamma vill träffa dig! Det ÄR kul här ute oxå, jag lovar!