• Mammatilltretroll

Vad kan det kosta att lägga ny plastmatta i bdarummet?

Vår hudfärgade plastmatta gör mig vansinnig!
    Vi har inte råd att kakla om, men nu såg jag ett badrum med svart plastmatta och det var så fint!

Om man köper plastmattan själv (till vårt ca 9 kvadrat stora golv) och låter en hantverkare göra jobbet - vad kan det kosta?

*~Mejas Mamma~*
  • Svar på tråden Vad kan det kosta att lägga ny plastmatta i bdarummet?
  • Carre

runt 2000 skulle jag tro. Vi byte matta på gästtoa och det gjorde vi själva. Det är en liten yta och mattan gick på drygt 300:-
    De finn bild på min galleri

• turia

alltså vi har just haft hantverkare, men jag har minne som en gråsäl!!
    Jag ska höra med karln vad badrummen gick på..

-vi gjorde nämligen 2 badrum, la hallgolv o köksgolv på samma gång.
    Grejen e att göra så mkt som möjligt själv..dvs:
    skruva loss handfat, toa, rör, riva bort tapeten/golvet...
    spackla vill dock helst hantverkarn göra själv, rätt viktigt visst

• imorgon är en annan dag

Tänk bara på att om ni bara byter ut plastmattan utan att kakla om och därmed bryter fuktspärren så kan ni få problem med försäkringsbolaget senare om det blir en framtida vattenskada....

Nu så kan jag egentligen inget om badrum och fuktspärrar men vi fick detta förklarat till oss av både besiktningsman och försäkringsbolag då vi nästan(!!!) köpte hus nyligen....

Det kan ju var värt att kolla upp hur det fungerar med ert försäkringsbolag...

• The Man

Det är i princip omöjligt att ge ett bra svar på TS fråga utan att veta betydligt mer om badrummet.

På en golvfirma kan de lämna en offert men den baserar sig inte bara på storleken utan även lite hur rummet ser ut, dvs om det är mycket vinklar o vrår, hur högt uppviket mot väggen skall vara, om det finns flera golvbrunnar, om det skall vikas över en tröskel in mot duschen eller om det är lös kabin mm mm.

Även om en golvfirma länar ett "fast pris" så har de rätt att gå över det priset med en viss procent i slutändan.

Sen antar jag att det kan löna sig att höra efter med flera firmor, dvs ta in flera offerter, då timpriserna mellan firmorna kan variera.

Att få ett 9 kvm våtrumsgolv omlagt för 2000:- skulle jag knappast tro är möjligt i dagens läge, snarare MINST det dubbla.

• JessicaåIda

Vi köpte golvmatta och vägg för 4500:- på mattfirman. La in den själv då min sambos pappa är snickare och det tog mindre en dags arbete.
    Hela badrummet med IFÖ toalett, handfat & badkar + matta/vägg, blandare från FM mattson, dusch, spegel,två skåp & taklampa, vatten & avloppsrör gick på 16500:- + vi fick betala 600:- till rörmockaren för uppsättande av nya rör. (Finns halvdan bild i galleriet)

ska bara hitta en lampa ovanför spegeln...

Svar på tråden Vad kan det kosta att lägga ny plastmatta i bdarummet?